رشت- نماینده ولی فقیه در استان گیلان امر به معروف و نهی از منکر و مشارکت در کار خیر را لازمه صالح شدن عنوان کرد و گفت: انسان هیچ وظیفه ای بالاتر از خودسازی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی صبح شنبه در درس کلاس اخلاق در جمع نیروهای سپاه استان گیلان با اشاره به اینکه یکی از نام های روز قیامت «یوم الحسره» است، اظهار داشت: این نام که تنها در یک آیه از قرآن آمده، تعبیری تکان دهنده از روز قیامت که روز حسرت، تأسف و ندامت است.

وی با اشاره به فرموده ای از امیرالمومنین (ع) گفت: افرادی که مال و دارایی جمع کرده اما در راه خدا هزینه نمی کنند، به جهنم رفته اما پس از مرگ شان کسی آن را تحویل گرفته که آن را بخشش می کند و به بهشت می رود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه علی رغم اینکه دنیا زودگذر و فانی است اما انسان ها اصلاً به فکر توشه آخرت خود نیستند، تصریح کرد: تا زمانی که در دنیا هستیم، واجبات، فرایض و حق الناس را رعایت کنیم تا در قیامت دچار حسرت نشویم چراکه آن موقع راه بازگشتی وجود ندارد.

وی تفسیر و بازگویی آیه ۱۹۰ تا ۱۹۴ آل عمران را ضروری دانست و افزود: همانا دین (پسندیده) نزد خدا آئین اسلام است و اهل کتاب راه اختلاف نپیمودند مگر پس از آگاهی به حقانیت آن، و این خلاف را از راه حسد در میان آوردند. و هر کس به آیات خدا کافر شود بترسد که محاسبه خدا زود خواهد بود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه خردمند کسی است که دائماً به فکر خداست و اندیشه می کند، بیان کرد: خداوند ستارالعیوب و رازدار بندگانش است، اگر انسان ها از اعمال گذشته یکدیگر اطلاع داشتند، دشمنی های زیادی بر علیه هم انجام می شد.

وی با بیان اینکه هیچ وظیفه ای بالاتر از خودسازی نداریم، اظهار کرد: بر اساس فرموده خداوند در آیه ۱۱۴ آل عمران برای پیمودن راه صالحان باید «در ایمان به خدا قاطع و به قیامت ایمان داشته باشیم» چراکه در این صورت مرتکب خطایی نخواهیم شد.

امام جمعه رشت امر به معروف و نهی از منکر و مشارکت و عجله در کار خیر را از دیگر شروط و لازمه صالح شدن دانست و یادآور شد: امیدوارم خداوند این توفیق را به ما بدهد که همواره مطیع فرموده های خداوند و پیامبر گرامی اسلام (ص) و قرآن باشیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان