سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با انتقاد از فقدان چشم انداز در شورای هماهنگی مشارکت های مردمی دانشگاه گفت: باید موانع پیش روی خیران برداشته و در امور خیر از دانشگاه های پیشرو در این زمینه ها سبقت ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نخستین نشست شورای هماهنگی مشارکت مردمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه تعدادی از معاونین، مدیران ستادی و سایر اعضای شورا با هدف سیاست گذاری و بهره مندی از ظرفیت های مردمی در حوزه سلامت در سالن اجلاس ریاست برگزار شد. 

حیدرعلی بالو در این نشست با تقدیر از تلاش های خیران و مسؤولان در شورای هماهنگی مشارکت مردمی اظهار کرد: باید در اهداف، وظایف و ماهیت عملکردی مجموعه مشارکت های مردمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بازنگری و در نوع خدمت آن به مردم تجدید نظر شود. 

 

وی با اشاره به سیل سرازیرشدن خیران و نیکوکاران در امور سلامت مردم در طول بحران شیوع ویروس کرونا افزود: به نظر می رسد اعتماد مردم که سرمایه اصلی سمن ها و گروه های مردم نهاد بوده کمرنگ شده است. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با انتقاد از فقدان چشم انداز در شورای هماهنگی مشارکت مردمی دانشگاه گفت: سهم سرمایه گذاری خیران در سبد سلامت مردم گیلان هنوز مشخص نیست در حالیکه بسیاری از استان ها در این زمینه پیشرو و پیشگام هستند. 

بالو قیاس را ابزاری برای ارزیابی و تلاش برای رسیدن به نقطه مطلوب برشمرد و تصریح کرد: برخی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور در زمینه های از جمله توسعه مشارکت های مردمی در امور سلامت مردم پیشرو هستند لذا لازم است خود را با دانشگاه های پیشگام در امور خیرخواهانه مقایسه کنیم و در امور خیر از دیگران پیشی بگیریم. 

وی با بیان اینکه هنوز خیران زیادی در استان حاضر هستند در امور سلامت به ویژه بخش درمان هزینه کنند، گفت: در برخی از شهرستان های استان گیلان خیران و نیکوکاران در امور خیرخواهانه بسیار پیشگام و پیشرو هستند اما مشاهده می شود همکاری مجموعه دانشگاه با آن ها در حد انتظار نیست در حالیکه استمرار این نوع مسایل سراسر خسران و ضرر است. 

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از نظر ساختار اداری و بروکراتیک در امور خیرخواهانه دانشگاه موانع زیادی وجود دارند در حالیکه باید در رویکرد جدید قوانین به نفع مردم تسهیل و موانع پیشروی خیران برداشته شود. 

 

بالو یکی از دلایل عقب ماندگی گیلان در بخش درمان را نادیده گرفتن ظرفیت بی نظیر خیران سلامت دانست و بیان کرد: برخی از استان ها بیش از ۱۰ بیمارستان و مرکز درمانگاهی خیریه ای دارند درحالیکه ما از وجود یک بیمارستان خیریه ای در خور مردم علیرغم آمادگی خیران، محروم هستیم. 

وی با تصریح بر اینکه تفکر همه مدیران باید بهره مندی از ظرفیت خیران در امور سلامت مردم باشد، افزود: تجمیع توانمندی ها در امور خیرخواهانه و نیکوکارانه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید در دستور کار قرار بگیرد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان