هواشناسی گیلان در اطلاعیه ای از ماندگاری هوای سرد در استان از روز چهارشنبه تا شنبه هفته آینده خبر داده و گفته است تداوم استقرار توده هوای سرد منجر به کاهش محسوس دما طی ساعات شب تا صبح به ویژه در ارتفاعات، ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، استان گیلان از روز شنبه تا به امروز میزبان جبهه هوای سرد و بارشی بوده است.

فعالیت سامانه بارشی در گیلان در اغلب نقاط استان موجب بارش برف و باران بود به طوری که ارتفاعات استان از جمله مناطق کوهستانی تالش، رضوانشهر و آستارا بیش از یک متر برف بارید.

گرچه بارش برف در برخی نقاط استان متوقف شده اما همچنان بسیاری از مناطق مستعد و مرتفع استان مملو از پوشش برف حداقل یک متری هستند.

بارش برف بسیاری از محورهای مواصلاتی و گردنه های پر تردد در استان و همچنین مرزهای استان های همجوار را تحت تاثیر قرار داد.

در مناطق جلگه ای و ساحلی استان گیلان نیز اغلب نقاط با بارش های شدید باران همراه بودند؛ هیچ راهی به جز اسالم به خلخال که جهت حفظ ایمنی مردم و به خاطر احتمال ریزش بهمن مسدود شده، بسته نیست.

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان وضعیت آب و هوای استان را برای فردا چهارشنبه نیمه ابری تا ابری و مه آلود و در بعضی نقاط بارندگی پیش بینی کرده و ارتفاعات گیلان احتمالاً با بارش پراکنده برف و وزش باد همراه خواهند بود.

به گفته مدیرکل هواشناسی گیلان، طی فرداشب نیز بعضی از مناطق استان به ویژه در مناطق کوهستانی شاهد یخبندان هستیم.

اما فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان گیلان موجب کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۲ درجه ای شد. سطح مصرف گاز در استان گیلان در پی سرد شدن هوا بسیار افزایش یافته است.

برخلاف انتظار مردم گیلان، قرارگاه مدیریت مصرف گاز در استان تصمیمی بر تعطیلی ادارات، سازمان ها و بانک ها نگرفت؛ بنابراین فردا چهارشنبه، ارکان دولت همچون روزهای عادی در خدمت هم استانی ها خواهند بود. این قرارگاه اعلام کرده برای تعطیلی روز پنجشنبه تصمیم گیری و نتیجه را اعلام می کند.

هواشناسی استان گیلان در اطلاعیه ای جداگانه با سطح هشداری زرد از ماندگاری هوای سرد در استان از روز چهارشنبه تا شنبه هفته آینده خبر داده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفته است تداوم استقرار توده هوای سرد منجر به کاهش محسوس دما طی ساعات شب تا صبح به ویژه در ارتفاعات، دامنه ها و مناطق کوهستانی استان خواهد شد.

 شهرستان های سیاهکل، آستارا، آستانه اشرفیه، املش، بندر انزلی، تالش، رشت، رضوانشهر، رودبار، رودسر، شفت، صومعه سرا، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال از جمله مناطق اثر پذیری در ماندگاری هوای سرد در گیلان طی روزهای آینده خواهد بود.

یخ زدگی، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ها به ویژه در جاده های کوهستانی، تنش دمایی در باغات و مزارع و افت فشار گاز از جمله اثر مخاطره سامانه هوای سرد ماندگار در استان گیلان طی روزهای آینده است.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان