رشت- فرماندار رشت با اشاره به وضعیت نگران کننده تزریق دُز یادآور در این شهرستان گفت: تنها ۴.۳۳ درصد شهروندان این نوبت را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه کمیسیون بهداشت شهرستان، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت دخت نبی مکرم اسلام و روز زن، امنیت بهداشتی مردم را مهم توصیف و بر حساسیت دستگاه های نظارتی، بهداشتی و درمانی در این زمینه تاکید کرد.

فرماندار رشت با اشاره به شدت گیری دوباره همه گیری کرونا در جهان، اظهار داشت: با وجود عملکرد درخشان کادر بهداشتی و درمانی کشورمان در کنترل سویه های گوناگون این بیماری، اما همچنان مقابله با این ویروس از موضوعات با اهمیت در سلامت عمومی و نیازمند اهتمام جدی در رعایت نکات بهداشتی است.

وی ادامه داد: از مجموع ۸۰۳ هزار و ۳۳۳ نفر جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان تاکنون ۷۷.۸۸ درصد دز اول، ۷۴.۶۷ درصد دز دوم، ۴۷.۵۴ درصد دز سوم و با اختلافی نگران کننده ۴.۳۳ درصد دز چهارم را دریافت کرده اند.

امام پناهی اضافه کرد: متولیان امر بهداشت و درمان شهرستان رشت آماده تکمیل دزهای یادآور واکسن بوده و توجه عمومی به این امر بخصوص در مورد شهروندان با بیماری زمینه ای از اهمیت بالایی در چیرگی بر این بیماری برخوردار است.

وی با بیان اینکه در تأمین داروی آنفلوانزا نیز مشکلی وجود نداشته و اقلام دارویی به اندازه کافی موجود است، اظهار داشت: تاکنون ۴۰۳۵ نفر از گروه های آسیب پذیر، توسط شبکه بهداشت در برابر این بیماری واکسینه شده اند.

فرماندار رشت با اشاره به درگیر بودن حدود ۸۰ روستای مرکز استان با مشکلات مرتبط با آب شرب و تاکید بر اراده موجود برای رفع محرومیت ها در این زمینه، گفت: با تأمین هزینه مورد نیاز از محل اعتبارات و ملی شاهد کیفیت بخشی به آب شرب شهری و روستایی رشت خواهیم بود.

وی امنیت غذایی و بهداشتی جامعه را مهم توصیف و از شهرداری، اداره اماکن و شبکه بهداشت خواست تا در هماهنگی با معاونت عمرانی فرمانداری، نسبت به شناسایی و ساماندهی گاری کبابی های فعال اقدام کنند

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان