به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی امشب در مراسم یادواره ۶۴۰ شهید والامقام شهرستان لنگرود در مسجد جامع این شهر با بیان اینکه یکی از ملاک های دینی بودن و رشد انسان، اعمال و دستورات خدا است، اظهار کرد: در فرهنگ شیعه، ملاک اصلی رشد انسان در خدمت ولی فقیه بودن است و صرف نماز خواندن و روزه گرفتن و دیگر اعمال دینی، ملاک رشد نیستند. 

وی با بیان اینکه ملاک رشد یک فرد این است که بداند ولی فقیه و امام زمانش چه چیزی می خواهد و در آن مسیر حرکت کند، گفت: در طول تاریخ شخصیت های بزرگی بودند که قاری قرآن و اهل نماز اول وقت بودند ولی به رسالت و امام زمان خود بی تفاوت بودند و گمراه شدند. 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما باید بدانیم که ماموریت و وظیفه حضرت مهدی (عج) در زمان غیبت چیست و آن را بشناسیم و کمک کنیم، افزود: حضرت مهدی در شرایط حاضر پرتلاش ترین فرد در جهان حاضر است که در پنهان و ناشناخته کارهای خود را انجام می دهد که یکی از آن کارها، زمینه سازی برای ظهور و روز موعود است. 

این سخنران مذهبی با بیان اینکه ظهور امام زمان (عج) یعنی برپایی حاکمیت خدا در زمین و برچیده شدن ظلم و فساد بیان کرد: خدا امام زمان را در غیبت نگه داشته تا مردم ظرفیت حضور او را داشته باشند و قدر حضورش را بدانند چرا که مردم در گذشته یازده امام را در برهه های مختلف تنها گذاشتند و شهید شدند.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر باید برای زمان ظهور مدیر و افراد قوی تربیت کنیم، گفت: در روایات مکرر آمده که در مشرق زمین، مردم برای امام زمان به پا می خیزند و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی خواهند بود که مقصود در جغرافیای امروز کشور ایران است. 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در طول تاریخ حکومتی که حول محور ولی فقیه باشد نداشتیم ولی انقلاب اسلامی چنین شاخصه ای دارد و امام خمینی و امام خامنه ای از رهبران این انقلاب هستند، تصریح کرد: در زمان پیامبر (ص) و امام علی (ع) اصحاب بسیاری که از یاران آن حضرت بودند به دلیل عدم پیروی از ولی فقیه و امام زمان خود منحرف شدند و این در جامعه امروز ما نیز وجود دارد که برخی از افراد انقلابی در میانه راه گمراه شدند. 

عالی با بیان اینکه امام زمان آمدنی نیست بلکه آوردنی است و بستگی به عملکرد ما دارد، افزود: امام مانند کعبه است و مردم باید به سمت امام بروند، امام زمان، مدیریت و آمادگی را دارد و ما انسان ها باید زمینه های لازم را برای حضور و ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم کنیم. 

وی با بیان اینکه حرکت امام خمینی برای برپایی انقلاب اسلامی اقدامی با برنامه دقیق و در راستای زمینه سازی برای ظهور امام زمان بود، تصریح کرد: انقلاب ایران انقلابی جهانی است و فقط متعلق به مردم ایران نیست بلکه دیگر کشورها نیز در آن سهیم هستند و امروز می بینیم که کشورهای دیگر با تاسی از انقلاب اسلامی در مقابل کفر زمان خود ایستاده اند. 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بروز فتنه و ایجاد اغتشاشات اخیر در کشور بیان کرد: در کشور مشکلاتی وجود دارد ولی نقاط قوت بسیاری نیز وجود دارد و راه حل خارج شدن از مشکلات در داخل کشور است و ورود بیگانگان و رجوع به خارج از کشور راه مناسبی نیست. 

عالی با بیان اینکه در ۴۳ سال گذشته، انقلاب اسلامی و مردم این کشور انواع فتنه ها و هجمه ها را مشاهده کردند و در اغتشاشات اخیر شاهد جنگ ترکیبی بودیم، گفت: در فتنه اخیر همه قلدرهای عالم و قارون ها علیه کشور بسیج شده بودند و عده ای نیز از گمراهان با آنان همراه شدند ولی باز هم مردم با پیروی از ولایت فقیه، شانه دشمن را به خاک مالیدند گرچه کشور و مردم متحمل هزینه هایی شدند. 

این سخنران مذهبی یکی از نقاط ضعف کشور، مشکل اقتصادی است که دولت جدید در یک سال گذشته اقداماتی را انجام داده است، افزود: در این مدت اقدامات زیادی انجام شده ولی هنوز برای مردم محسوس نشده و در سفره مردم مشاهده نمی شود که دولت باید با برنامه ریزی مناسب کاری کند که مردم نتیجه کار را در سفره های خود ببینند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان