جانشین بسیج اساتید سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در ماجرای جنگ نرم بر مقوله احساسات توجه می شود و انتخاب های مبتنی بر ذائفه بن مایه جنگ نرم و تبلیغات است، گفت: تفاوت میان جنگ نرم و جنگ شناختی در این است ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین بهمنش امروز در سخنان پیش ازخطبه نماز جمعه رشت با اشاره به اینکه سابقه جنگ نرم به موازات ایالات متحده و شوروی مشهود بوده به نحوی که ایالات متحده با ماجرای جنگ نرم توانست شوروی را شکست دهد، اظهار کرد: سناریوی جنگ نرم را علیه جمهوری اسلامی در پیش گرفتند و تا به اهداف شوم خود برسند اما امروز به جنگ شناختی روی آوردند. 

وی با بیان اینکه در ماجرای جنگ نرم بر مقوله احساسات توجه می شود و انتخاب های مبتنی بر ذائفه بن مایه جنگ نرم و تبلیغات است، گفت: تفاوت میان جنگ نرم و جنگ شناختی در این است که جنگ شناختی عناصر منطقی جامعه هدف را در نظر می گیرد.

جانشین بسیج اساتید سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تبیین روشنگری در مسیر استدلال های منطقی است، تصریح کرد: رهبری می فرمایند که علاج پروپاگاندا «تبیین» است، چرا که در این جنگ شناختی بسیاری از افراد مذهبی هم دچار اختلال محاسباتی و اغتشاش ذهنی شدند و تبیین و استدلال منطقی بسیاری از این مسائل را برطرف می کند. 

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه برخی ها با نگاه روشن فکرانه مدارای حکومت دینی با بی حجابی را نسخه می پیچند، افزود: برخی ها هم، اولویت بندی می کنند که باید به دنبال مقابله با اختلاس رفت و حجاب و پوشش را کنار گذاشت چرا که برخی ها می گویند حکومت دینی مسؤولیتی در خصوص پوشش ندارند. 

بهمنش با اشاره به موضع گیری برخی ها که می گویند حجاب یک مقوله فردی است نه اجتماعی بیان کرد: عده ای می گویند حکومت باید تلاش کند سطحی عرفی از پوشش را حفظ کند و نیازی به تاکید بر مسئله شخصی نیست. 

وی با اشاره به اینکه برخی ها با توجیه موارد مورد اشاره دچار اشتباهات محاسباتی شده اند، گفت: در برابر اشتباهات محاسباتی تنها تبیین و استدلال منطقی چاره است چرا که همیشه و همواره حکومت ها نسبت به مقوله پوشش سیاست گذار بودند چرا که حجاب و پوشش امری است اجتماعی و این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد. 

جانشین بسیج اساتید سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه استدلال مبتنی بر دانش و زبان لیّن لازم و ضروری است، افزود: امروز که فرمان جهاد تبیین صادر شده است باید در این عرصه به مقابله با جنگ شناختی و اشکالات محاسباتی رو بیاوریم. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان