باشگاه شهرداری آستارا در پاسخ به بیانیه شب گذشته باشگاه سایپا جوابیه ای را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، دیدار تیم های خیبر خرم آباد و شهرداری آستارا در چارچوب هفته شانزدهم لیگ دسته اول فوتبال حاشیه های فراوانی به دنبال داشت و ناظر داوری این مسابقه مدعی شد که عوامل تیم خیبر، بعد از بازی به رختکن داوران حمله کردند و داور مسابقه را کتک زدند، هرچند مالک باشگاه خیبر چنین مسئله ای را تکذیب کرد. 

باشگاه سایپا نیز با ارسال بیانیه ای، به صادر نشدن رأی کمیته انضباطی در مورد اتفاقات این مسابقه اعتراض کرده و گفته که قریب یک ماه پیش بود که در دیدار تیم های خیبر خرم آباد و شهرداری آستارا و پس از دمیده شدن سوت پایان بازی، اتفاقاتی رقم خورد که باعث شد حواشی این دیدار بر متن مسابقه غلبه نماید. 

اما سایپایی ها به این طولانی بودن زمان رسیدگی به پرونده معترض هستند و سؤالی که به ذهن متبادر می گردد، این است که چگونه کمیته انضباطی در ماجرای اخراج محمود فکری و ۲ دستیارش در دیدار با تیم پارس جنوبی جم، در کمترین زمان ممکن اقدام به صدور رأی می نماید، اما در مورد این مسابقه و پس از گذشت حدود یک ماه از زمان برگزاری آن، هنوز هیچ حکمی برای آن صادر نگردیده است. 

بدنبال صدور بیانیه باشگاه سایپا تهران قبل از بازی های هفته نوزدهم لیگ یک، باشگاه شهرداری آستارا در پاسخ به این بیانیه، جوابیه ای را صادر کرد. 

متن جوابیه باشگاه شهرداری آستارا اینگونه آغاز می شود: تیم فوتبال شهرداری آستارا به گواه کارشناسان داوری و رسانه ها در نیم فصل اول مسابقات لیگ یک بیشترین لطمه را از اشتباهات تاثیرگذار داوری دیده به طوری که این اشتباهات سبب شده تا این حداقل و حداکثر امتیازات ممکن در دیدارهای رفت مقابل همین تیم سایپا و فجرسپاسی را از دست بدهد که مستندات آن نیز بارها در رسانه ملی و فضای رسانه ای منتشر شده است. 

باشگاه شهرداری آستارا با اشاره به اشتباهات داوری آورده است، این مسئله نشان می دهد تیم شهرداری آستارا بیشتر از همه تیم های حاضر در لیگ از ناحیه داوری متضرر شده است، اما هیچ گاه با صدور بیانیه های جنجالی به دنبال استفاده از روش های از مد افتاده و نخ نما شده برای ایجاد حاشیه و فشار علیه کمیته محترم داوران، فدراسیون فوتبال یا تیم های رقیب نبوده و نخواهد بود. 

در ادامه نماینده فوتبال گیلان با اشاره به وارونه نمایی تیم ها گفته است: اما متاسفانه در فصول اخیر استفاده از پدیده وارونه نمایی در فوتبال ایران سرعت بیشتری گرفته که تیم های رقیب به واسطه ایجاد جریان هایی در فضای رسانه ای درصدد القای موارد برعکس در فضای فوتبالی کشور را دارند و از ایجاد حاشیه های خارج از زمین در دیدار هفته گذشته برای تغییر زمین مسابقه در شهر بابل تا ایجاد حواشی سازمان یافته علیه کمیته انضباطی و کمیته داوران در این هفته، آن ها بر این باورند تا با ایجاد توهم توطئه، اهداف خود را پیش ببرند. 

باشگاه شهرداری نتیجه گیری در فوتبال را در چارچوب زمین مسابقه می داند و عنوان کرده: باشگاه شهرداری آستارا از تمامی رقبا انتظار دارد با رعایت اصل جوانمردی از ایجاد این حواشی پیش از شروع مسابقه در بیرون از مستطیل سبز خودداری کرده و بهتر است به جای فرافکنی و دخالت ذهنیت های غیر حرفه ای و غیر فوتبالی تمام تمرکز خود را برای نتیجه گیری در داخل زمین معطوف نمایند. 

در پایان باشگاه شهرداری آستارا ضمن تداوم روند همیشگی در احترام به داوران امیدوار است که قضاوت آن ها تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار نگیرد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان