آستارا- معاون عملیات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در مرزها با تهدیدهای ترکیبی روبرو هستیم، گفت: کوچک ترین تحرکی در مرز را مورد رصد قرار می دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ دوم پاسدار علی قاسمی عصر پنجشنبه در جلسه پدافند غیر عامل شهرستان آستارا اظهار کرد: در حوزه تهدیدات ۲ نوع دفاع عامل و غیرعامل داریم که در پدافند عامل، سال گذشته به مرز ورود داشتیم و به صورت سواره و پیاده مورد ارزیابی قرار دادیم و پیگیری لازم برای حدود ۱۳ کیلومتر از نقاط مرزی فاقد حفاظ نیز انجام و منتج به نتیجه شد و الان پروژه به بسیج سازندگی واگذار شده و اقدامات لازم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تهدیدهای پیرامون مرزهای ما تنها به مرز پیاده محدود نشده و با تهدیدهای ترکیبی روبرو هستیم، گفت: در این زمینه ورود خوبی کرده و نتایج خیلی خوبی هم گرفته ایم و کوچک ترین تحرکی در مرز را مورد رصد قرار می دهیم.

سرهنگ قاسمی بیان کرد: بررسی هایی که در سامانه مرزی و بحث قرنطینه داریم نشان می دهد که شرایط نگران کننده است و البته بر اساس گزارش ها کارهای خیلی خوبی در حال انجام است اما این کارها ضروری است و کفایت امر را نمی کند.

وی ادامه داد: احساس می شود مدیران ما در گذشته کار عادی انجام داده و امکان سنجی نکرده اند و مشکلات کنونی نشان می دهد که گذشتگان آینده نگری نداشته اند، باید در گذشته پیش بینی می شد که وقتی شرایط ما بهتر شد و صادرات برای ارز آوری افزایش یافت، باید امکانات را توسعه می دادند و این شرایط جز ترک فعل نشانگر چیز دیگری نیست.

معاون عملیات سپاه قدس گیلان موضوعات موجود در حوزه صادرات را ناپسندیده دانست و افزود: انتصاب مدیران برای این است که به مشکلات و چالش ها رسیدگی کنند وگرنه امور روزمره از سوی هر کسی می تواند انجام شود، از آنجایی که ایران کشوری مورد تهدید است باید مدیران ما هم مدیر بحران باشند.

وی اضافه کرد: حوزه پدافند غیرعامل در واقع سرمایه گذاری برای آینده است و فرصتی برای اجرا می دهد با این وجود ما در این زمینه مشکل داریم و در هر حوزه ای نیز چالش هایی به چشم می خورد.

سرهنگ قاسمی با بیان اینکه در حوزه پدافند مرزبانی زیستی خیلی آسیب دیده ایم، گفت: در حال حاضر زیرساخت در برخی مسائل آماده نیست اگرچه دشمن در حال سیاه نمایی است اما باید مدیران هوشیار باشند، ایجاد تجهیزاتی مانند دستگاه ایکس ری یک ضرورت است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان