رشت- رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به عقب ماندگی این شهر در مقایسه با سایر شهرها گفت: چالش های زیست محیطی و ترافیکی مهم ترین دغدغه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین واثق کارگرنیا ظهر شنبه در هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی که با حضور نمایندگان مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۲۰ سال از دستور تاریخی امام راحل مبنی بر تشکیل شوراها می گذرد اما همچنان شوراها دچار چالش بوده و به مدیریت شهرداری ها محدود شدند.

وی با بیان اینکه شوراها در برخی موارد و در انجام امور قاتونی ناتوان دیده می شوند، افزود: امیدواریم با همت نمایندگان لایحه مدیریت شهری تصویب شده و شاهد مصوباتی از سوی مجلس در این خصوص باشیم.

رئیس شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه رشت از لحاظ زیست محیطی دچار چالشهای فراوانی است، اضافه کرد: سراوان معضل بزرگی است که با یک تصمیم غلط در یک زمان سبب چالش شده و امروز موظف هستیم برای دفن زباله مکان جدیدی را آماده سازی کنیم.

کارگرنیا ادامه داد: در حال حاضر در کودآلی ۵۰۰ تن زباله در روز تبدیل می شود که امیدواریم به زودی به ۱۰۰۰ تن روزانه برسد.

وی با اشاره به دستگاه زباله سوز گفت: اگر پیگیری ها صورت نگیرد تا ۱۰ سال آینده هم شاهد بهره مند شدن از دستگاه زباله سوز نخواهیم بود.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه پروژه های عمرانی شهر رشت نسبت به شهرهای کوچک استان بسیار کمتر است، گفت: بر همین اساس همیشه در جلسات استانداری سرمان پایین است.

وی با بیان اینکه ترافیک از بزرگترین مشکلات شهر است که مردم را دچار مشکلات فراوانی کرده است، افزود: در ۴۰ سال گذشته فقط خیابان ۸ دی به شهر اضافه شده که در آن توسعه معابر نیز دیده نشده است.

کارگرنیا با تاکید بر گردشگرپذیر بودن شهر رشت افزود: با توجه به اینکه رشت نامزد دریافت شهر صنایع دستی دریونسکو قرار گرفته متاسفانه هنوز فاقد درآمد پایدار است.

وی ادامه داد: هنوز یک هتل مناسب در رشت برای اقامت وجود ندارد با اینکه پتانسیل های خوبی در شهر برای جذب گردشگر داریم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان