رشت- نماینده ولی فقیه در استان گیلان عقلانیت مدیران را عامل اصلی برون رفت از بحران ها دانست و گفت: مدیران در تراز نظام اسلامی باید ابتکار عمل و خلاقیت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی عصر شنبه در دیدار اختصاصی فرمانداران با نماینده ولی فقیه و استاندار با اشاره به اهمیت مراجعات مردمی و ضرورت حضور مدیران در بین مردم اظهار کرد: مدیران و مسئولان شنونده مطالبات مردم باشند و این اقدام موجب می شود قدری از آلام مراجعه کننده کاسته شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی با بهره گیری از ۳ اصل دین، مردم شایسته و جامعیت رهبری شکل گرفت، تصریح کرد: دولت کنونی نیز با ۴ ویژگی مردمی بودن، انقلابی، ولایی بودن و کار جهادی روی کار آمد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به پیشرو بودن نظام اسلامی و مبارزه بی امان قدرت های سلطه با این انقلاب عنوان کرد: قصد سیاه جلوه دادن خدمات بسیار انقلاب اسلامی را نداریم اما تا رسیدن به قله ها فاصله داریم و تا این مرحله هم مدیون انقلاب اسلامی و کارگزاران و همه کسانی هستیم که دغدغه انقلاب را داشتند اما برخی دولت های گذشته با نگاه دیگری روی کار آمدند در حالی که می توانستند جایگاه انقلاب را بیشتر ارتقا دهند.

امام جمعه رشت با اشاره به هدف بزرگ انقلاب اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در مسیر تمدن سازی اسلامی پایه گذاری شده است و هدف بلند انقلاب اسلامی نیز تمدن سازی اسلامی است.

وی به ضرورت توجه به مقوله فرهنگ در کنار اقتصاد اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با اندیشه دینی و سیاسی خود همواره بر مقوله فرهنگ تاکید داشتند بنابراین در کنار تلاش برای بهبود اقتصاد که یک راهبرد منطقی مبتنی بر اهداف انقلاب اسلامی است باید به فرهنگ هم توجه اساسی شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه نعمت های انقلاب اسلامی مورد غفلت واقع شده است، افزود: همه ابزارهای سیاسی، اقتصادی و رسانه ای دنیای کنونی در اختیار قدرت های جهانی است اما به اندازه خدمات انقلاب، خدمات ارائه نداده اند.

آیت الله فلاحتی ویژگی های مدیران در تراز نظام اسلامی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: مدیران دولت سیزدهم باید ۴ ویژگی اصلی دولت فعلی نظیر مردمی بودن، انقلابی، ولایی بودن و عملکرد جهادی داشته باشند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه یک مدیر در نظام اسلامی باید تدبیر در مدیریت داشته باشد، افزود: در مدیریت داخلی، مدیران عزت این مردم را در نظر بگیرند و حکیمانه تلاش و حرکت کنند و به مصالح عمومی جامعه و دنیای پیرامونی خود توجه داشته باشند.

آیت الله فلاحتی ضمن یادآوری روایات مختلف دینی پیرامون ویژگی های مدیران تصریح کرد: کسی که به فکر آخرت خود نباشد قطعاً به فکر دنیای مردم نخواهد بود.

وی عقلانیت را تدبیر کردن در جهت ارتقای جامعه دانست و بیان کرد: یکی از عمده ترین دلایل عقب ماندگی جامعه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، روی کار بودن مدیرانی فاسد و به دور از عقلانیت بود چراکه به کارگیری عقل می تواند موجب رشد جامعه شود و عامل اصلی برون رفت از بحران ها باشد.

امام جمعه رشت، عامل عقب ماندگی گیلان در دوره های گذشته را نیز عدم عقلانیت بعضی مدیران عنوان کرد و افزود: مدیران در تراز نظام اسلامی باید ابتکار عمل و خلاقیت داشته و دارای نوآوری باشند و ابتکار عمل هم در داشتن فکر درست است.

وی با اشاره به میزان تاثیرگذاری علم در کار مدیران گفت: در روایت آمده کسانی که عالمانه کار نکنند، فسادشان بیش از اصلاح شان خواهد بود بنابراین مصلح کسی است که با بهره گیری از علم، تدبیر و عقلانیت و ابتکار عمل کار کند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان ویژگی های مدیران دولت سیزدهم را مورد اشاره قرار داد و افزود: یک مدیر در نظام اسلامی باید بصیر و پیرو خط امام (ره) و ولایت پذیر باشد و در عین حال به منافع و مصالح نظام اسلامی توجه کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به تبعات عدم توجه به ولایت اضافه کرد: در طول تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی هرجا که جامعه اسلامی با شکست هایی مواجه شد در واقع به خاطر فاصله گرفتن از ولایت پذیری بوده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان