به گفته مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره بیش از ۷۰۰ برنامه در دهه فجر گفت: افتتاح فاز اول چمن طبیعی و سکوی تماشاگران ورزشگاه شهید عضدی رشت، زمین چمن مصنوعی ورزشگاه تختی سیاهکل و سه سالن چند منظوره ورزشی ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جهانبخش آرمان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری دهه فجر ۱۴۰۱ به نام ایران استوار اظهار کرد: دهه فجر یادآور افتخار آفرینی های شهدا، جانبازان و ایثارگران و همچنین استواری و مقاومت ۴۴ساله مردم در مواجه با دسیسه های دشمنان و در عین این دسیسه ها کسب افتخارات جوانان نخبه ایرانی در میادین مختلف علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی است. 

وی با اشاره به تدوین بیش از ۷۰۰ برنامه، مسابقه، همایش عمومی و خانوادگی، جشنواره فرهنگی، ورزشی، عمرانی و جوانان در دهه فجر ۱۴۰۱ در گیلان گفت: گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، پیشکسوتان و بازنشستگان ورزش و شرکت گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن از مهمترین برنامه های این دهه است که همزمان در تمامی ادارات ورزش و جوانان شهرهای گیلان برگزار می شود. 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به کمبود اماکن و سرانه ورزش در گیلان افزود: اولویت اصلی این اداره کل تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی، تعمیر و تجهیز و بازسازی و استانداردسازی ۴۷ مکان ورزشی از سال گذشته تا کنون بوده است. 

آرمان با اشاره به طرح های عمرانی ورزشی در استان گیلان بیان کرد: در دهه فجر امسال همچون هفته دولت و هفته تربیت بدنی، پنج طرح عمرانی ورزشی با حدود ۷۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات نمایندگان مجلس، نفت، ملی و استانی در سه شهرستان به بهره برداری می رسد. 

به گفته وی، افتتاح فاز اول چمن طبیعی و سکوی تماشاگران ورزشگاه شهید عضدی رشت، زمین چمن مصنوعی ورزشگاه تختی سیاهکل و سه سالن چند منظوره ورزشی در روستاهای چمثقال، کلسر و گوراب زرمیخ صومعه سرا از جمله این افتتاح هاست. 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان همچنین از افتتاح ۱۰ خانه ورزش روستایی در روستاهای بالاده اسالم تالش، ازگم صومعه سرا، سیاهورود آلیان فومن، چماچاه شفت، آینه ور سنگر، سراون سنگر، پیرکلاچای بخش مرکزی رشت، روستای پشکه کوچصفهان، خانسر چابکسر و خاصکول رودبار با اعتبار ۳ میلیارد ریال خبر داد. 

به گفته آرمان، برگزاری مسابقات ملی مینی فوتبال محلات (جام ایرانیان)، همایش ورزش صبحگاهی (صبح و نشاط) با پخش زنده از شبکه سه، نشست خبری با اصحاب رسانه، مسابقات بین المللی شطرنج کاسپین کاپ، همایش پیاده روی خانوادگی، جشنواره استعدادیابی رایگان در پایگاه قهرمانی، جشنواره های بومی محلی در روستاها و شهرهای مختلف از دیگر برنامه های دهه فجر امسال است. 

وی با اشاره به اینکه این اداره کل، کار دبیرخانه ای حوزه جوانان را بر عهده دارد، گفت: در دهه فجر امسال پنج مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در شهرهای رشت و تالش افتتاح خواهد شد و از تمامی مردم و جوانان دعوت کرد، تا در برنامه های متنوع و جذاب این اداره کل در دهه فجر ۱۴۰۱ شرکت کنند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان