مدیرکل محیط زیست گیلان از اختصاص اعتبار به منظور بهسازی و ساماندهی تصفیه خانه شهرک صنعتی رشت خبر داد و گفت: با تلاش مسؤولان و نماینده عالی دولت در گیلان اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومانی به منظور ساماندهی فاضلاب ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمزه عشوری بعدازظهر امروز در نشست بررسی چالش های احیای تالاب بین المللی انزلی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در خصوص احیای تالاب بین المللی انزلی بسیار خوب و به هنگام بوده است، اظهار کرد: تالاب انزلی یکی از نعمت های طبیعی در استان گیلان و کشور است که در چند سال گذشته با مشکلاتی همچون افزایش رسوبات مواجه بوده ولی در یکسال گذشته اقدامات بسیار خوبی در راستای احیای تالاب بین المللی انزلی صورت گرفته است. 

وی از اختصاص اعتبار به منظور بهسازی و ساماندهی تصفیه خانه شهرک صنعتی رشت خبر داد و افزود: با تلاش مسؤولان و نماینده عالی دولت در گیلان اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومانی به منظور ساماندهی فاضلاب شهرک صنعتی رشت تخصیص یافته است. 

مدیرکل محیط زیست استان گیلان بخش اعظمی از آلودگی و مشکلات ایجاد شده در تالاب را مرتبط با شهرک صنعتی رشت دانست و افزود: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد که بیش از ۳۰ درصد از آلودگی و مشکلات ایجاد شده در تالاب بین المللی انزلی مربوط به شهرک صنعتی رشت است. 

رئیس سازمان احیای تالاب بین المللی انزلی با اشاره به حرکت شدید آب تالاب بین المللی انزلی به سمت دریا اظهار کرد: آب با شدت از تالاب بین المللی انزلی به سمت دریا در حال حرکت است لذا باید اقدامات لازم در این خصوص انجام شده و آب را در تالاب حفظ کنیم. 

عباس عاشوری با تاکید بر لزوم توجه به نقش رودخانه ها در احیای تالاب بین المللی انزلی افزود: وضعیت تالاب بین المللی انزلی را رودخانه ها مشخص می کنند لذا برای احیای تالاب بین المللی انزلی و جمع آوری رسوبات باید آب در تالاب وجود داشته باشد و به این منظور پنج منطقه پایلوت رسوب گذاری انجام شده است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان