مهمانان مهاجر به بوجاق رسیدند

۱۴۰۱/۱۱/۰۹ ۱۴:۱۵ چاپ کد خبر: 181140
سرپرست اداره پارک ملی خشکی دریایی بوجاق از سرشماری پرندگان در پارک ملی بوجاق خبر داد و گفت: امسال به علت مطلوب بودن شرایط زیستی برای پرندگان مهاجر، بیش از ۳۰ هزار قطعه از انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنار ...

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه اشرفیه، احسان باقری پور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پارک  ملی بوجاق یک زیستگاه  طبیعی برای پرندگان و حیوانات است، اظهار کرد: پارک ملی بوجاق دارای ظرفیت خوبی به لحاظ گردشگری  و حضور پرندگان مهاجر است که باید از این نعمت الهی در راستای توسعه استان گیلان نهایت بهره را برد.

وی با اشاره به افزایش  پرندگان آبزی و کنارآبزی در پارک ملی بوجاق گفت:  شرایط آب وهوایی و امنیت خوب در پارک بوجاق آستانه اشرفیه، سبب افزایش مهاجرت بیش از ١/۵ برابری پرندگان آبزی و کنار آبزی نسبت به مدت مشابه سال قبل در این منطقه شده است.

سرپرست اداره پارک ملی خشکی دریایی بوجاق از سرشماری پرندگان در پارک ملی بوجاق خبر داد و افزود: شواهد نشان می دهد آمار مهاجرت پرندگان نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است.

باقری پور با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۲۰ هزار قطعه از انواع پرندگان برای زمستان گذرانی به این پارک ملی مهاجرت کرده بودند، تصریح کرد: امسال به علت مطلوب بودن شرایط زیستی برای پرندگان مهاجر، بیش از ۳۰ هزار قطعه از انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از جمله یک هزار و ۴۰۰ قطعه گونه کم نظیر آنقوت جهت زمستان گذرانی به این منطقه مهاجرت کرده اند.

وی با تأکید بر ممنوع  بودن شکار پرندگان در پارک ملی بوجاق بیان کرد:  هیچ گونه مجوزی برای شکار پرندگان یا دام گذاری در پارک ملی بوجاق صادر نشده است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان