به گفته مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان، ۲۰۰ پروژه در ایام دهه فجر توسط این اداره کل در استان گیلان به بهره برداری می رسد و ۱۱۰ اتاق و ۵۰۰ تخت به تأسیسات گردشگری استان گیلان افزود شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ۲۰۰ برنامه توسط میراث فرهنگی و گردشگری استان در دهه فجر درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: برپایی نمایشگاهی با محوریت گردشگری تاریخی، بناهای تاریخی، اقامتگاه های سنتی، گردشگری کشاورزی، تورهای ارزان قیمت و تور گردشگری میرازکوچک خان جنگلی در شهر خلاق خوراک رشت یکی از برنامه ها در دهه فجر است. 

وی با بیان اینکه ۲۰۰ پروژه در ایام دهه فجر در استان گیلان به بهره برداری می رسد، افزود: طی تفاهم نامه ای که با اداره کل کمیته امداد گیلان منقعد شده تاکنون ۴۰ خانه مسافر با دریافت تسهیلات تجهیز شدند که با بهره برداری این خانه مسافرها بالغ بر ۱۵۰۰ اتاق به اقامتگاه های گردشگری استان اضافه خواهد شد. 

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان با اشاره بر اینکه از سال ۱۳۸۵، بسته های سرمایه گذاری مشخص شده بود، افزود: در طی چند سال گذشته، موانعی که در اجرای این طرح بود برطرف شده و آماده ارائه به سرمایه گذاران است. 

جهانی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۱۰ میلیارد برای پروژه های دهه فجر امسال هزینه شده است، تصریح کرد: از جمله این پروژه ها، افتتاح یک هتل بوتیک با حجم سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال برای پنج نفر است و همچنین یک واحد پذیرایی بین راهی با حجم سرمایه گذاری ۸۵ میلیارد ریال و پیش بینی برای اشتغال ۲۰ نفر است که با افتتاح این پروژه ها برای بیش از ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد می شود. 

وی با اشاره به پرداخت ۱۰ میلیارد تسهیلات برای تاسیسات گردشگری بیان کرد: ۲ هتل با برآورد حجم سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۳۵ نفر به بهره برداری می رسد که با افتتاح این پروژه ها، تاسیسات گردشگری گیلان به بیش از یک هزار مجموعه گردشگری افزوده می شود. 

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان به افتتاح ۱۴ اقامتگاه بوم گردی در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: این اقامتگاه ها با حجم سرمایه گذاری ۵۱۰ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال برای ۵۳ نفرافتتاح می شود که بزرگترین اقامتگاه بومی که توام با کشاورزی است یک اقامتگاه بومگردی در روستای پیشه حصار فومن بوده با حضور استاندار گیلان به صورت نمادین افتتاح می شود. 

جهانی همچنین در مورد افتتاح ۲ مجمتع گردشگری بزرگ در دهه فجر با حکم سرمایه گذاری ۲۷۰ میلیارد ریال افزود: با اجرایی شدن این طرح امیدواریم برای ۶۵ نفر ایجاد اشتغال شود. 

وی با اشاره به ثبت جهانی شدن شهر رشت به عنوان شهر صنایع دستی بیان کرد: توافقاتی با شهرداری رشت انجام شده تا در برخی از میادین رشت مانند میدان گیل، اِلِمان صنایع دستی نصب شود و همچنین در دهم اسفند سال جاری میزبان مسؤولین کشوری برای ثبت جهانی شهر لنگرود شهر ابریشم ایران خواهیم بود. 

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان با بیان اینکه فرصت های سرمایه گذاری را آماده کردیم تا توان جذاب طبیعی گیلان رونمایی شود، گفت: در ۲۳ بهمن ماه جاری نیز با همکاری هیات شطرنج و شورای شهر رشت، مسابقات گردشگری ورزشی برگزار می شود که در ۲۰ کشور خارجی و یک هزار نفر در این مسابقات شرکت می کنند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان