آستارا- سفیر جمهوری بلاروس در تهران پروژه خط آهن رشت-آستارا را مهمترین بخش اتصال کریدور شمال به جنوب دانست و گفت: با اتمام این پروژه امکان تجارت بین کشورهای ایران و بلاروس بیشتر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دمیتری کالتسوف بعداز ظهر چهارشنبه در دیدار با فرماندار آستارا اظهار کرد: آستارا برای نمایندگان تجاری بلاروس به عنوان یک دروازه ورود اصلی برای کالاها به ایران است.

وی با بیان اینکه محصولات کشور ما از طریق ریلی، زمینی و دریایی وارد آستارا می شود، افزود: به همین دلیل امروز در این شهر حضور پیدا کردیم تا از مسیرهای مختلف ورودی کالا بازدید کنیم.

سفیر جمهوری بلاروس در تهران ادامه داد: بررسی های لازم در مورد اینکه چگونه می توان با سرمایه گذاری در زیر ساخت ها سبب توسعه شده را در دستور کار قرار داده و صحبت های لازم در مورد موضوعات مختلفی از جمله واردات چوب و محصولات صنایع چوبی بلاروس به ایران را با مسئولان بلاروس و تجار در میان خواهیم گذاشت تا با ارتباط مستقیم با شرکت های ایرانی بتوان محصولات صنایع چوبی به ایران صادر کنیم.

کالتسوف با اشاره به لزوم بازدید از زیرساخت های اقتصادی موجود در آستارا گفت: برای ما خیلی مهم است که با زیرساخت های حمل و نقل و ترانزیتی آشنا شویم و بدانیم چگونه کالاهای بلاروسی منتقل می شود و در آینده می توانیم بررسی کنیم چگونه شرکت های بلاروسی در زیر ساخت های شما وارد شوند.

وی با تاکید بر استراتژیک بودن موقعیت شهرستان آستارا افزود: آستارا یک شهر منحصر بفرد است که هم به دریا و هم از نظر ریلی زیرساخت مناسبی دارد و مشاهده تجمع کامیون ها در آستارا نمونه ای از اهمیت فعالیت در این شهر است.

سفیر جمهوری بلاروس در ایران با اشاره به پروژه خط آهن رشت- آستارا گفت: پروژه خط آهن رشت-آستارا مهمترین بخش پروژه از نظر اتصال کریدور شمال به جنوب است و امکان تجارت بین کشورهای اوراسیا با ایران بویژه بلاروس را بیشتر می کند.

وی ادامه داد: پیشنهاد سرمایه گذاری در آستارا بررسی شده و در قالب تفاهم نامه ای در اختیار سرمایه گذاران بلاروس قرار گرفته می شود بنابراین ما از هر نظر آماده همکاری در این حوزه ها هستیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان