رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه منتخبین مردم رشت در شورا اجازه تحمیل فشار مضاعف مالی به مردم در قالب افزایش هنگفت تعرفه های شهرداری را نمی دهند، گفت: افزایش هنگفت تعرفه ا در بودجه شهرداری رشت ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا ظهر امروز در هفتاد و دومین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با تبریک سالروز میلاد با سعادت امام جواد الائمه (ع) و حضرت علی اصغر(ع) و همچنین تقارن این دو میلاد مبارک با آغاز دهه مبارک فجر اظهار کرد: ایام الله دهه مبارک فجر یادآور روزهای خوب و مبارکی است که در بهمن سال ۵۷ رقم خورد و ملت بزرگ ایران با اتحاد و همدلی و اعتقادات قلبی به پیر مرادشان امام خمینی (ره) پس از تحمل سال ها ظلم و ستم، توانستند رژیم فاسد پهلوی را برکنار و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در سایه رهبری های داهیانه امام راحل به پیروزی برسانند.

وی به پیش رو بودن سالروز میلاد با سعادت امام علی (ع) و گرامیداشت مقام پدر و روز مرد اشاره کرد و گفت: پیشاپیش این میلاد با سعادت را خدمت تمامی همشهریان عزیز بالأخص پدران و مردان شهر رشت تبریک و تهنیت عرض می کنم و برای تمامی پدران خفته در خاک به ویژه شهدای گرانقدر که در راه دفاع از میهن اسلامی به مقام رفیع شهادت نائل آمدند نیز غفران الهی آرزومندم.

نباید سفره شهروندان کوچک تر شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به بررسی بندهایی از تعرفه درآمد و  بهای خدمات پیشنهادی شهرداری رشت برای سال ۱۴۰۲ توسط شورا اشاره کرد و گفت: باید در بحث تعرفه ها به نحوی عمل شود که به شهروندان فشار مالی و در نهایت سفره شهروندان کوچک تر نشود.

کارگرنیا با اشاره به اینکه افزایش هنگفت تعرفه ها به صلاح شهروندان نیست، تصریح کرد: شورا در کنار توجه به نیازهای شهرداری به شرایط مالی شهروندان نیز توجه دارد و یقیناََ افزایش صد درصدی در برخی از تعرفه های مربوط به شهرداری رشت در بودجه پیشنهادی شهرداری در سال ۱۴۰۲ موجب تحمیل فشار مضاعف به شهروندان و این اقدام مورد تأیید شورا نیست و منتخبین مردم رشت در شورا اجازه تحمیل فشار مالی مضاعف به مردم را در قالب افزایش هنگفت تعرفه های شهرداری نمی دهند.

اعلام نظر پیرامون تعرفه ها حق قانونی شورا

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه تا تبریک آغاز ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر اظهار کرد: از زحمات تمامی همکاران شورایی، مدیران شهرداری و کمیسیون های تخصصی شورا در راستای بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری رشت در سال ۱۴۰۲ کمال تشکر دارم.

سید شمس شفیعی با بیان اینکه بررسی همه جوانب و اعلام نظر پیرامون تعرفه های بودجه حق قانونی اعضای شورای رشت است، افزود: در برخی از بندهای بودجه تندروی هایی را شاهد هستیم و بابت این موضوع نیز تذکراتی به مدیران شهرداری رشت داده ایم و گاهاََ شاهد مقاومت هایی نیز در این باره از سوی برخی مدیران شهرداری رشت هستیم که پذیرفتنی نیست.

وی با تأکید بر اینکه در ادوار گذشته شورای رشت در زمان بررسی بودجه سالیانه شهرداری شاهد رشد ۱۰ الی ۱۵ درصدی بودیم بیان کرد: در دفترچه بودجه سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی در برخی از تعرفه ها بودیم که این اقدام مورد تأیید اعضای شورا نیست.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شورای ششم رشت حامی حقوق شهروندان است، تصریح کرد: مهم ترین نکته ای که یوسف یزدانی به عنوان سرپرست شهرداری و سمیه عزیزی به عنوان مسؤول درآمدهای شهرداری رشت باید به آن توجه داشته باشند عدم تحمیل فشار به شهروندان است که در بندهایی از تعرفه بهای بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ به این امر توجه نشده است و در برخی از بندها شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی تعرفه ها هستیم.

شفیعی با بیان اینکه افزایش تعرفه ها یقیناََ منجر به کاهش درآمد شهرداری نیز می شود، گفت: یقیناََ این موارد در بررسی بودجه لحاظ می شود.

مساعدت شورای رشت با مردم زلزله زده خوی

عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران مرهون شهدای گرانقدری است که در راه دفاع از ارزش های والای اسلام و انقلاب جان خود را فدا کردند.

مسعود عباس نژاد با ابراز تأسف از وقوع زلزله در خوی افزود: متأسفانه بر اثر این اتفاق تعدادی از هموطنانمان در سوز و سرمای شدید زمستان بی سرپناه شده اند.

وی با تأکید به منش والای مردمان شهر رشت در کمک به دیگر هم نوعان بیان کرد: به عنوان منتخبین مردم شریف رشت در شورای اسلامی، حتماََ در حد بضاعت به مردمان شریف خوی کمک رسانی می کنیم.

به گزارش فارس، در این جلسه بندهایی از تعرفه عوارض و بهای خدمات پیشنهادی شهرداری رشت برای سال ۱۴۰۲ بررسی و با اصلاحاتی به تصویب رسید.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان