بررسی‌های اخیر سایت مؤسسه رزومه‌نویس در زمینه وضعیت اینترنت در ۴ ماه گذشته نشان می‌دهد فیلترینگ شیوه‌های اجتماعی تأثیر بسیاری بر کسب و کار‌ها داشته است بطوری که عدم دسترسی به آن‌ها باعث تعدیل نیروی کار در بسیاری از کسب و کار‌ها، عدم توسعه برنامه‌ها و کاهش حقوق و دستمزد شده است.


بررسی‌های اخیر سایت مؤسسه رزومه‌نویس در زمینه وضعیت اینترنت در ۴ ماه گذشته نشان می‌دهد فیلترینگ شیوه‌های اجتماعی تأثیر بسیاری بر کسب و کار‌ها داشته است بطوری که عدم دسترسی به آن‌ها باعث تعدیل نیروی کار در بسیاری از کسب و کار‌ها، عدم توسعه برنامه‌ها و کاهش حقوق و دستمزد شده است. طبق گزارش سایت رزومه‌نویس و مطالعه انجام گرفته توسط این مؤسسه، حدود ۴۳ درصد از بنگاه‌ها برنامه استخدام نیرو‌های جدید را به دلیل محدودیت‌های اینترنت کنسل کرده‌اند.

در این مطالعه که توسط بخش خدمات رزومه نگاری استارتاپ رزومه نویس انجام گرفته، تعداد ۴۰۰ بنگاه بزرگ و کوچک بررسی شد که در ۴۳ درصد از آن‌ها به دلیل محدودیت‌های اینترنتی اخیر نیمی از برنامه‌های استخدام و جذب به تأخیر افتاده است. حتی این محدودیت باعث کاهش ۸۰ درصدی برنامه‌های استخدام در سازمان‌ها و شرکت‌ها شده است. در این بین بنگاه‌هایی که وابستگی بیشتری به اینترنت داشته‌اند تصمیم گرفتند پرداختی کارکنان را با تأخیر انجام داده و یا دستمزد‌ها را کاهش دهند. در این مطالعه مشخص شد از هر ۵ سازمان یک سازمان به دلیل مشکلات اینترنتی و نابسامانی‌های ایجاد شده ۳۰ درصد از نیروی کار خود را تعدیل کرده است. جای ویژن نیز در این زمینه داده‌هایی را منتشر کرده که نشان می‌دهد با وجود مدت اندک از زمان فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، از هر ۵ نفر یک نفر بیکار شده است. در بین شاعران نیز حدود ۱۶ درصد با ترس از دست دادن شغل روبرو هستند.

بیشترین آسیب از محدودیت‌های اینترنت به صنف طراحان گرافیک و موشن گرافی وارد آمده است. علاوه بر آن‌ها متخصصان دیجیتال مارکتینگ و سئو، مدیر محصول، بخش بازرگانی و تجارت و تولید‌کنندگان محتوا نیز از این آسیب در ‌امان نماندند. در این داده‌ها بطور واضح به تأثیر فیلترینگ اینستاگرام و آسیب حاصل از آن به افراد شاغل در آن اشاره شده است. بطوری که نیمی از تعدیل‌ها در اثر عدم دسترسی به این شبکه اجتماعی و محدودیت‌های آن بوجود آمد. حتی ۸۰ درصد از افراد اخراج شده به این واقعیت واقف بودند که دلیل اصلی اخراج آن‌ها محدود شدن دسترسی به اینستاگرام بوده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان