رشت- امام جمعه رشت با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی دولت سیزدهم برای حل معضل زباله سروان گفت: مسئولان باید تلاش مضاعفی برای حل هر چه سریع تر این مشکل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت علی (ع) اظهار کرد: علی گونه اندیشیدن و عمل کردن لازمه شیعه بودن است.

وی با بیان اینکه اعتکاف فرصتی برای مبارزه با نفس و صفا بخشیدن به روح است، افزود: سنت اعتکاف از سالیان پیش تا کنون در بین مسلمانان وجود داشته و امسال نیز جوانان و نوجوانان در این آئین عبادی حضور خواهند داشت.

امام جمعه رشت با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای رفع مشکلات زیست محیطی گیلان به ویژه در حوزه پسماند اضافه کرد: با توجه به بازدید از محل دفن زباله سراوان تصفیه خانه زندان لاکان و و کارخانه کود آلی تلاش برای رفع این مشکل در حال انجام و تا رسیدن به حد مطلوب نیاز به همت مضاعف دارد.

وی با بیان اینکه حدود به ۴۰ سال زباله به ارتفاع بیش از ۱۰۰ متر در منطقه سراوان رشت دفن شده است، ادامه داد: دولت سیزدهم تمهیداتی اندیشیده و برای رفع این مشکل مهم زیست محیطی در حال تلاش و پیگیری است.

آیت الله فلاحتی بر لزوم تلاش مضاعف مسئولان برای رفع مشکل سروان تاکید کرد و افزود: با توجه به بازدید از کارخانه کود آلی برای تبدیل زباله به بازیافت هم اکنون ۳۰۰ تن در دست اقدام است که ظرفیت ۸۰۰ تن را نیز دارد.

وی گفت: در دوران های مختلف پادشاهی در ایران هیچ دوره ای به اندازه دوران پهلوی به مردم خیانت نشده چرا که خاندان پهلوی با خیانت خود املاک کشاورزان را به نام خود زدند که با فرمان رهبر معظم انقلاب این زمین ها باید به صورت رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد.

فلاحتی با بیان اینکه خاندان پهلوی ایرانیان را همیشه تحقیر می کردند، اضافه کرد: پهلوی با نگاه غرب گرایانه خود امام خمینی (ره) را تبعید و موجبات ناراحتی و آزار مردم را فراهم می کرد.

امام جمعه رشت به نشست اخیر رهبر معظم انقلاب با کارآفرینان اشاره کرد و افزود: همواره دغدغه رهبر انقلاب دغدغه مردم بوده و قبل از اینکه مردم دغدغه های خود را مطرح کنند از زبان رهبری مطرح می شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دهه ۹۰ را دهه عقب ماندگی اقتصاد ایران دانست و ادامه داد: عقب ماندگی کشور در دهه نود و تعطیلی نسبی مسائل اقتصادی در برخی سال های این دهه و در نتیجه شاخص های منفی در بخش های مختلف، واقعیت مهمی بود که از نگاه رهبر انقلاب مطرح شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان