امام جمعه رشت با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای رفع مشکلات زیست محیطی گیلان به ویژه در حوزه پسماند گفت: با توجه به بازدید از محل دفن زباله سراوان، تصفیه خانه زندان لاکان و کارخانه کودآلی، تلاش برای رفع این ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی این هفته رشت در مصلای این شهر با گرامیداشت میلاد حضرت علی علیه السلام اظهار کرد: اعتکاف فرصتی برای مبارزه با نفس و نورانی ساختن دل و صفا بخشیدن به روح است. 

وی با بیان اینکه اعتکاف برجسته ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی است، گفت: سنت اعتکاف از سالیان پیش تاکنون در بین مسلمانان وجود داشته و امسال نیز جوانان و نوجوانان در این آئین عبادی حضور خواهند داشت. 

امام جمعه رشت با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای رفع مشکلات زیست محیطی گیلان به ویژه در حوزه پسماند بیان کرد: با توجه به بازدید از محل دفن زباله سراوان، تصفیه خانه زندان لاکان و کارخانه کودآلی، تلاش برای رفع این مشکل در حال انجام و تا رسیدن به حد مطلوب نیاز به همت مضاعف دارد. 

وی با بیان اینکه نزدیک به ۴۰ سال زباله به ارتفاع بیش از ۱۰۰ متر در منطقه سراوان رشت دفن شده است، افزود: دولت سیزدهم تمهیداتی اندیشیده و برای رفع این مشکل مهم زیست محیطی در حال تلاش است. 

خطیب جمعه رشت با تاکید بر لزوم تلاش مضاعف مسؤولان برای علاج مشکل سروان گفت: با توجه به بازدید از کارخانه کودآلی برای تبدیل زباله به بازیافت، هم اکنون ۳۰۰ تن در دست اقدام است که ظرفیت رساندن به ۸۰۰ تن را دارد. 

فلاحتی با اشاره به سفر رئیس بنیاد مستضعفان به گیلان بیان کرد: در دوران های مختلف پادشاهی در ایران هیچ دوره ای به اندازه پهلوی به مردم خیانت نشده چرا که خاندان پهلوی با خیانت خود املاک کشاورزان را به نام خود زدند که با فرمان رهبر معظم انقلاب این زمین ها باید به صورت رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد. 

فلاحتی با بیان اینکه خاندان پهلوی ایرانیان را همیشه تحقیر می کرد، افزود: پهلوی با نگاه غرب گرایانه خود امام خمینی (ره) را تبعید و به علما آزار می می رساند و موجبات ناراحتی و آزار مردم را فراهم می کرد. 

امام جمعه رشت به نشست اخیر رهبر معظم انقلاب با کارآفرینان اشاره کرد و گفت: همواره دغدغه رهبر انقلاب دغدغه مردم بوده و قبل از اینکه مردم دغدغه های خود را مطرح کنند از زبان رهبری مطرح می شود. 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دهه ۹۰ را دهه عقب ماندگی اقتصاد ایران دانست و بیان کرد: عقب ماندگی کشور در دهه نود و تعطیلی نسبی مسائل اقتصادی در برخی سال های این دهه و در نتیجه شاخص های منفی در بخش های مختلف، واقعیت مهمی بود که از نگاه رهبر انقلاب مطرح شد. 

خطیب جمعه رشت با تاکید بر آینده روشن ایران اسلامی گفت: استعداد و ظرفیت رشد کشور با توجه به منابع خدادادی، موقعیت جغرافیایی و بین المللی و سیاسی و بخصوص نیروی انسانی، بسیار بالا و در عرصه هایی استثنایی است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان