به گفته معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان گیلان فرآیند توسعه و ایجاد مشاغل بنیاد برکت با توانمندی تیم تسهیلگری توانسته با منابع ارزان زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر از روستاییان و صاحبان کسب وکار ...

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه اشرفیه، مجتبی امیریان امروز در حاشیه بازدید از مشاغل و کسب وکارهای کارآفرینان روستاهای بخش مرکزی و کیاشهر شهرستان آستانه اشرفیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اینکه مقام معظم رهبری هرسال را با شعارهای تولیدی و اشتغال زایی نام گذاری می کنند نشان می دهد هنوز در این مسیر باید اقدامات گسترده ای صورت بگیرد و اولویت اول استان ما نیز باید بحث تولید و اشتغال زایی باشد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان گیلان با بیان اینکه امروزه حمایت از کارآفرینان و پشتیبانی کردن از ایده های سودآور می تواند برای کشور تولید ثروت و درآمدزایی کند، گفت: مرکز ثقل تحقق اهداف اشتغال زایی، تقویت شریان های اقتصادی در روستا است که تسهیلگر بنیاد برکت میدانی در آن حضور دارد.

وی با تأکید بر اینکه حرکت های این چنین جهادی و امیدآفرین در جامعه باید به طُرق و انحای مختلف تبیین شود، تصریح کرد: رفع محرومیت ها و مشکلاتی که در فعالیت های اقتصادی فعالان این حوزه مشهود در مناطق کمتر توسعه یافته و غیربرخوردار مشهود بوده و تلاش نهادی مردمی برای بهبود زندگی این اقشار با توجه به تکانه های اقتصادی که در جامعه وجود دارد می تواند زمینه ساز جلب رضایت الهی و سرمایه اجتماعی برای نظام اسلامی باشد که این حرکت ستودنی است.

 

۳۰۰ شغل در آستانه اشرفیه ایجاد شد

مجری بنیاد برکت گیلان نیز در حاشیه این بازدیدها با بیان اینکه رفع مشکلات اقتصادی در حوزه کسب وکارهای خرد و خانگی و کارگاهی می تواند تأثیر بسزایی در معیشتی مردمان روستا و تأمین رفاه و آسایش آنان باشد، اظهار کرد: بدون رشد اقتصادی و   درآمدهای خانوارها نمی توان شاخص توسعه را به نقطه مطلوبی رساند هرچقدر توجه به نقاط اقتصادی و بنگاه های کوچک تولیدی بیشتر شود ما در تولید ثروت و درآمد روستا و به مراتب آن شهر و استان و کشور موفق بوده و می توانیم تأثیرگذار باشیم.

ساریه پورصالح با اشاره به استعداد و ظرفیت های موجود رشد اقتصادی در روستاهای هدف بنیاد برکت در شهرستان بیان کرد: با توجه به منابع خدادادی، موقعیت جغرافیایی و بخصوص نیروی انسانی ماهر و توانمند بسیار بالا در عرصه کارگاه های تولیدی، بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی و خدماتی با حمایت منابع ارزان و کم بهره بنیاد برکت توانستیم تاکنون ۱۰ میلیارد تومان جذب اعتبار در روستاهای امشل، دهشال، نیاکو، نبی دهکا، نقره ده، دهسر، داشته باشیم که این رقم تا پایان سال افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی همچنین تأکید کرد که در توانمندسازی جوامع روستایی همه مسئولان و افراد دارای توانایی های مدیریتی، فکری و مالی، باید در کنار یکدیگر برای توسعه و رونق اقتصادی جوامع روستایی با هم افزایی در رضایتمندی فعالان حوزه کسب وکار و ضرورت مستمر احیاء شریان های تولید و درآمدزایی کوشا باشند.

مجری بنیاد برکت گیلان با ـدکید بر تسهیلگری برای گشایش طرح ای اقتصادی زودبازده افزود: رشد سریع و مستمر اقتصادی زمانی اتفاق خواهد افتاد که مردم بتوانند به راحتی، تولید و کسب وکار و دادوستد کنند و تصمیم های متناقض و راه دراز و پرپیچ وخم فرآیندهای اداری» از آن زدوده شود .

به گفته پورصالح بنیاد برکت از شروع فعالیت اجتماعی و اقتصادی خود با توان تیم تسهیلگری تاکنون ۳۰۰ شغل در بخش های کارگاهی؛ فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی و باغی، صنعتی، خدماتی، گردشگری و شیلات را بااعتباری بالغ بر صد میلیارد ریال در هفت روستای هدف بنیاد برکت جذب کند.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان