نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمارستان چهارصد تختخوابی لاکان در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد گفت: این بیمارستان، نخستین بیمارستان جامع در استان گیلان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جبار کوچکی نژاد صبح امروز با حضور در جمع اعضای شورای اسلامی شهر رشت در ساختمان شورا با بیان اینکه نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی یاور و همراه شورا هستند، اظهار کرد: بنده معتقدم در شهری همچون رشت که جمعیت شناور آن به بیش از یک میلیون نفر می رسد و چنین شهری بر اساس سیاست گذاری های شورا اداره می شود باید همه با هم برای رفع مشکلات و جلب رضایت مردم تلاش کنیم و یقینا جلب رضایت مردم جزو واجب ترین امور است. 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید به تلاش برای حرکت در مسیر آرمان های امام و انقلاب افزود: همه ما چه در شورا و چه در مجلس نمایندگان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و خوشبختانه در شورای ششم نیز چهره های انقلابی و شناخته شده ای حضور دارند و باید در عملکردهایمان همدلی و اتحاد را به اثبات برسانیم. 

اجرای چهار هزار کیلومتر کابل خود نگهدار برق

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه ارائه خدمات به مردم باید ملموس باشد، افزود: در حوزه برق با وزیر مربوطه بابت چهار هزار کیلومتر کابل خود نگهدار برق و دویست ترانس و ۲ هزار تیر برق به توافق رسیدیم که یکهزار کیلومتر آن پیش از سال نو اجرایی می شود. 

وی به ارائه خدمات درمان در شهر رشت و استان گیلان اشاره کرد و گفت: در شهر رشت حجم تخت های خصوصی بیش از دولتی است و بنده معتقدم باید با احداث و توسعه بیمارستان های دولتی از جمله تکمیل و بهره برداری هر چه سریعتر بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان چنین دغدغه هایی را برطرف کنیم. 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تلاشیم تا هر چه سریعتر بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان به بهره برداری برسد تصریح کرد: با تلاش های انجام شده بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد و این نخستین بیمارستان جامع در سطح استان است و درباره بیمارستان رازی نیز اخیرا جلسه ای با وزیر دفاع داشتم و به زودی کلنگ احداث بیمارستان سیصد تختخوابی در درون سایت بیمارستان رازی توسط وزارت دفاع به زمین زده می شود. 

۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمارستان پورسینای رشت

کوچکی نژاد با ابراز نگرانی از وضعیت بیمارستان پورسینای رشت افزود: برای بالا بردن اسکلت بخش جدید این بیمارستان تقاضای سیصد میلیارد تومان اعتبار کرده ایم که از این بابت قول هایی به ما داده شده است اما هنوز اقدامی انجام نشده است و متاسفانه در حوزه بهداشت در شهر رشت با عقب ماندگی های فراوانی مواجه ایم. 

وی با بیان اینکه در حوزه فاضلاب نیز اقداماتی به منظور رفع مشکل در دست انجام است، تصریح کرد: برای ساماندهی وضعیت فاضلاب رشت حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر می توانیم جذب کنیم و همچنین بر اساس ماده ۵۶ می توانیم سیصد میلیارد تومان نیز از این بابت از سیستم بانکی دریافت کنیم و قرار بود مطالعات انجام شده پیرامون وضعیت فاضلاب رشت در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم قرار داده شود اما تا کنون از این بابت اقدامی انجام نشده است و هنوز قرار دادی بابت پروژه آب و فاضلاب رشت با قرارگاه خاتم منعقد نشده است. 

اجرای رینگ ۹۰ از محل اعتبارات دولتی

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رفع مشکل آب و فاضلاب رشت نیازمند همراهی تمامی دستگاه ها است افزود: باعدم ورود فاضلاب ها به رودخانه های رشت، حجم بسیاری از مشکلات برطرف می شود. 

کوچکی نژاد به اجرای تراموا در رشت اشاره کرد و گفت: حدود پنج الی ۶ سال است که ردیف تراموا را در بودجه حفظ کرده ایم و تراموا در بودجه ۱۴۰۲ کشور نیز ردیف دار است و با توجه به اینکه ترافیک در رشت بسیار آزار دهنده است امیدواریم هر چه سریعتر این مهم به نتیجه برسد و همچون شهرهایی از جمله اصفهان، شیراز، قم و… نیز که بابت تراموا به آن ها اعتبار دولتی اختصاص پیدا کرده است، در رشت نیز شاهد راه اندازی تراموا باشیم. 

وی با اشاره به اینکه اجرایی شدن رینگ ۹۰ متری از محل اعتبارات دولتی نیز در دست بررسی است بیان کرد: در تلاشیم تا رینگ ۹۰ متری نیز در بودجه ملی قرار بگیرد و چنانچه اعضای شورای رشت بابت تسریع در این امر به برگزاری جلسه ای با مدیران کشوری نیاز داشته باشند، در کوتاهترین زمان ممکن برنامه ریزی ها از این بابت انجام می شود. 

پرداخت حق شهرداری از محل جرائم، نان و بنزین

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری همایش روسای شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور در شهر اهواز اظهار کرد: در این همایش مهندس یوسفی نماینده مردم شریف اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت و مباحثی را مطرح کرد که پیرامون افزایش اعتبارات شهرداری ها از محل درآمدهای دولتی بسیار قابل توجه بود. 

محمد حسین واثق کارگرنیا با اشاره به سخنان نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در همایش روسای شوراهای اسلامی کلان شهرهای کشورخاطرنشان کرد: این نماینده از کاهش اختیارات شوراها انتقاد داشت و محدود کردن اختیارات شوراها را مغایر با قانون اساسی می دانست و معتقد بود با توجه به اینکه اساس تشکیل شوراها واگذاری اختیارات از وزارت کشور به منتخبین مردم در شهرها و روستاها بوده است، به همین منظور نمایندگان مجلس برای جلوگیری از کاهش اختیارات شوراها باید وارد عمل شوند. 

کارگرنیا با اشاره به مباحث مطرح شده توسط این نماینده مجلس پیرامون پرداخت ارزش افزوده به شهرداری ها تصریح کرد: این نماینده مجلس اعلام کرد که ارزش افزوده همان تجمیع عوارض است که در گذشته توسط شهرداری ها از مردم وصول می شد و پس از آن تحت عنوان ارزش افزوده تجمیع و به شهرداری ها پرداخت می شود و باید در اختیار شهرداری ها قرار بگیرد تا شهرداری ها بتوانند از آن محل در راستای اجرای پروژه های عمرانی و رفع دغدغه های مختلف از جمله حمل و نقل عمومی و… بهتر استفاده کنند. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به بند (د) تبصره ۲ پیرامون کمک پنجاه درصدی به حوزه حمل و نقل توسط دولت اشاره کرد و گفت: برای خرید اتوبوس های جدید برای شهر می توانیم بر اساس این تبصره از کمک های دولتی بهره مند شویم و همچنین در بخش اخذ جرائم که امسال بالغ بر پنجاه هزار میلیارد تومان وصولی داشته است نیز بر اساس قانون سهمی برای شهرداری ها در نظر گرفته شده که باید به شهرداری ها پرداخت شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان