استاندار گیلان در لنگرود مطرح کرد

نوسازی و بازسازی شبکه برق و آب گیلان با اعتبار حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان

۱۴۰۱/۱۱/۲۰ ۰۰:۰۲ چاپ کد خبر: 181347

به گزارش لنگرخبر، اسدالله عباسی در مراسم افتتاح همزمان پروژه آبرسانی گیلان در مسجد آلوغ فک لنگرود با بیان اینکه باید بدون منت به مردم خدمت کنیم، اظهار کرد: خدمت به مردم فریضه الهی است و امروز به صورت امانت به ما سپرده شده و باید در هر زمینه‌ای برای مردم خدمت صادقانه کنیم. 

وی با بیان اینکه در دهه فجر باید خدماتی که برای مردم ارایه داده می‌شود به آنان گفته شود، گفت: دولت توانست بودجه امسال را تا ۹۰ درصد محقق کند و در تلاش است خود را از وابستگی به فروش نفت خارج کند و این کار مسیر سختی است ولی امکانپذیر است. 

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم در همه برهه‌ها پشتیبان نظام و دولت هستند، افزود: در دوره کرونا حتی در ماسک هم مشکل داشتیم ولی با حضور میدانی مردم و مشارکت آنان، چندین خط تولید ماسک راه‌اندازی شد و دانشمندان ایران توانستند چند واکسن ضدکرونا تولید کنند و مردم در این زمینه دغدغه نداشته باشند. 

2

 

عباسی با بیان اینکه دولت سیزدهم مسیری را برای حل مشکلات در پیش گرفته که رییس جمهور در این راه آبروی خود را گذاشته است، اظهار کرد: در خصوص آرد و نان اقدام خوبی انجام شد که این کار برای جلوگیری از قاچاق آرد بود و مرحله دوم توزیع آرد بر اساس میزان تولید و کیفیت و غیره در حال انجام است. 

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان، توزیع آرد در نانوایی‌ها بر اساس میزان مصرف، کیفیت و میزان تولید و عرضه نان به نانوایی‌ها انجام می‌شود نه اینکه در جایی آرد اضافه داده شود و قاچاق صورت گیرد، یا اینکه در جایی آرد کم توزیع شود و صف‌های طولانی شکل گیرد. 

وی با بیان اینکه کالابرگ الکترونیکی از اول اسفند ماه در گیلان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: در طرح کالابرگ الکترونیکی پایه قیمت کالاها مشخص شده و مردم ضرر نخواهند کرد و اصل بر استفاده مردم از کالاهای مورد نیاز و ضروری است، اگر سرپرست خانوار نخواهد از اعتبار فوق در زمان مقرر استفاده کند مبلغ یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود و می‌تواند این مبلغ را نقدی دریافت کند. 

استاندار گیلان با بیان اینکه افزایش قیمت کالاهای مربوطه در این طرح از سوی دولت تامین می‌شود و مردم پرداختی نخواهند داشت، افزود: دولت مابه التفاوت مربوط به افزایش قیمت را پرداخت می‌کند، بنابراین فزونی قیمت را جبران کرده و اجازه نمی‌دهیم، مردم تحت فشار قرارگیرند. 

عباسی با اشاره به معطلی برخی پروژه‌های عمرانی بیان کرد: در این زمینه بدهکاری‌های زیادی وجود داشت که دولت در این زمینه افداماتی را انجام داد و علاوه بر پرداخت برخی مطالبات، تلاش کرد تا پروژه‌ها مجدد به چرخه فعالیت برگردند که در گیلان چندین پروژه این کار انجام شده است. 

3

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در گیلان علی رغم بارش باران مشکل آب شرب وجود دارد، گفت: در قبل از انقلاب روستاها فاقد آب شرب بودند و بعد از پیروزی انقلاب، جهاد سازندگی اقدام به ایجاد شبکه آبرسانی در روستاها کرد که بعد از گذشت چهاردهه از عمر انقلاب طبیعی است که شبکه‌ها و مخازن نیاز به بازسازی و تعویض خط لوله دارند که این کار در حال انجام شدن است. 

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعویض شبکه آبرسانی برنامه ریزی شده، افزود: قرارگاه سازندگی و قرارگاه خاتم الانبیاء اجرای طرح را تقبل کردند چنانکه اعتبار را دولت می‌دهد اما ما از ظرفیت‌های لجستیکی این مجموعه‌ها برای تسریع در کار استفاده می‌کنیم. 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه پروژه‌های فاضلاب شهرها نیز در بسیاری از مناطق در دست اجراست، بیان کرد: از محل منابع حاصل از تهاتر نفت به مبلغ بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های فاضلاب استان در نظر گرفته شده زیرا با اعتبار ماهانه و سالانه نمی‌توانستیم در این بخش کار موثری انجام دهیم. 

عباسی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تا هفته دولت در سال آینده پیش‌بینی شده که طرح‌های راه‌آهن و فاضلاب رشت و برخی از شهرها از جمله آن‌هاست، افزود: حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز فقط برای افتتاح پروژه‌های دهه فجر امسال هزینه شد و در هفته دولت امسال هم سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه بهره برداری شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در زمینه زیرساخت‌های برق گیلان یک هزار متر برای تعویض سیم‌های فرسوده به کابل‌های خود نگه دار در سال جاری پیش بینی شده بود که بیش از ۵۰ درصد آن انجام شده است، تصریح کرد: کابل‌های خود نگه دار باعث می‌شود که تاب آوری شبکه بیشتر شود و از خرابی شبکه ناشی از وزش بادهای شدید یا دیگر حوادث طبیعی جلوگیری شود که این نشان دهنده مقاومت کابل‌های خودنگه دار نسبت به شبکه‌های سیمی است. 

به گفته استاندار گیلان، بیش از یک هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های برق گیلان سرمایه‌گذاری شده و باید مطابق با توسعه و پیشرفت شهری حرکت کنیم و شبکه برق‌رسانی را گسترش دهیم. 

1

عباسی با بیان اینکه احیای آب بندان‌ها یکی از کارهای در دست اقدام است، گفت: احیای آب بندان‌ها موجب می‌شود که در صورت کم آبی، کشاورزان با مشکل کمتری مواجه شوند و آب بندان‌ها و استخرها فضای خوبی برای ذخیره آب است. 

وی برخی درخواست‌های مردم گره‌های کوچکی است که به راحتی حل می‌شود، افزود: فرمانداران و مدیران در شهرستان باید تا جایی که قانون اجازه می‌دهد مشکلات مردم را حل و فصل کنند و اگر مشکل قانونی وجود دارد به مردم بگویند تا آنان از وضعیت آگاه شوند. 

نماینده عالی دولت در گیلان خطاب به فرمانداران و مدیران با تاکید بر اینکه گره‌های مردم را باز کنید، نگذارید کهنه و دیر شود، تاکید کرد: اگر مشاهده کنم ارباب رجوع روستایی یا شهری که کار و مشکلش در شهرستان حل می‌شد به استانداری یا اداره کل در گیلان مراجعه کند؛ قطعا جای مدیری که امور مردم را معطل کند در دولت مردمی و انقلابی نیست. 

به گزارش فارس، در هشتمین روز از دهه مبارک فجر جریان حضور استاندار گیلان در لنگرود، یک مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت تولید ۲۵ تنی در مساحت ۱/۲ هکتاری و با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۶ نفر به بهره برداری رسید. 

همچنین رینگ آبرسانی شهر لنگرود برای تامین آب شرب روستاهای پلت کله و سیگارود با اعتبار ۱۱۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که ۲۲ هزار نفر از نعمت آب شرب بهره‌مند خواهند شد. 

پایان پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان