در سومین روز از بررسی رزومه کاندیداهای تصدی جایگاه شهردار رشت به مباحثی از جمله بازنگری تعرفه عوارض، توجه مدیریت شهری به سکونت گاه های غیررسمی، نقش فراملی و بین المللی رشت و همچنین هوشمندسازی کمیسیون ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در سومین روز از بررسی رزومه افراد کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت در ساختمان شورا با اشاره به اینکه شورا با عزمی راسخ به دنبال اصلح ترین انتخاب است، اظهار کرد: انتخاب شهردار از مهم ترین و اولویت دار ترین وظایف شورا است و امیدواریم بتوانیم با انتخابی شایسته، پاسخگوی اعتماد شهروندان شریف رشت باشیم.

بازنگری تعرفه عوارض
پس از سخنان رئیس شورای شهر رشت، نخستین داوطلب تصدی جایگاه شهردار رشت با معرفی خود اظهار کرد: بنده محمد علی جاوید و دارای مدرک دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری هستم. 

وی با بیان اینکه در جایگاه های مختلف از جمله معاونت فنی و عمرانی شهرداری یاسوج، مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان کهکیلویه و بویر احمد فعالیت کرده ام، افزود: در حال حاضر بعنوان مشاور استاندار کهکیلویه و بویر احمد مشغول به فعالیت هستم. 

محمد علی جاوید با تاکید به اینکه شهر موجودی زنده است و ما نیز باید متناسب با نیازها و ظرفیتهای این موجود زنده برنامه ریزی کنیم، تصریح کرد: برای ارائه برنامه درباره یک شهر باید اطلاعات جامعی درباره آن داشته باشیم و غالبا در شهرداری ها CBS شهری تعریف می شود و بر این اساس ظرفیتها، تهدیدها و فرصت ها بررسی میشود و در نهایت برنامه ای مدون برای آن ارایه می شود. 

کاندیدای احراز پُست جایگاه شهردار رشت با اشاره به اینکه یکی از مهمترین معاونت های شهرداری، معاونت توسعه و منابع شهرداری است، گفت: این معاونت به منزله موتور محرکه شهرداری است و معتقدم افرادی که با تحصیلات عمرانی استخدام می شوند نباید در حوزه های غیرمرتبط مشغول به فعالیت شوند و قطعا با مدیریتی همدل و هماهنگ می توان تحولات بسیار خوبی را در شهرداری ها ایجاد کرد. 

جاوید با بیان اینکه حوزه منابع مالی در ابتدا باید اطلاعاتی از بدهی های شهرداری در دسترس داشته باشد، افزود: آرای صادره در مراجع قضایی، تامین اجتماعی، امور مالیاتی، بدهی مربوط به حقوق و مزایای کارکنان، بدهی مربوط به پیمانکاران و بازار و همینطور بودجه ای که از سالهای گذشته مصوب و محقق شده، از جمله مواردی است که در حوزه منابع مالی و انسانی باید به آن با دقت رسیدگی شود. 

وی با اشاره به حوزه درآمدی شهرداری رشت بیان کرد: بیشترین درآمد از محل صدور پروانه های ساختمانی و تعرفه درآمدی است که شورای تا پایان بهمن ماه هر سال مصوب و اعلان عمومی می کنند و بنده در دورانی که در دفتر شهری و شوراها بودم اطلاعات کافی در خصوص تعرفه عوارض کسب کرده ام و معتقدم تعرفه عوارض باید بازنگری شود تا عوارض های مصوب شده و وصولی متناسب با هزینه های شهرداری باشند.

ایجاد درآمد پایدار برای رشت
سید احمد حسینی دیگر کاندیدای احراز پُست جایگاه شهردار رشت با معرفی سوابق اجرایی و تحصیلی خود اظهار کرد: در ساختار مشارکت باید جهت نگرش و نگاه از پایین به بالا و در ساختار مدیریت مبنای حضورپذیری مردم است و در نهایت به شهروند اجازه میدهد در مورد شهر و محله و همگرا شدن شهر دخالت کند. 

وی با اشاره به پروژه های نیمه تمام کلیدی، وضعیت پسماند شهری افزود: تمرکز یک سوم جمعیت استان در مرکز و سفرهای روزافزون شهری و وجود بافت های فرسوده شهری و سکونت گاههای غیر رسمی از جمله مواردی است که در موضوع مدیریت شهری باید به آن توجه کرد. 

حسینی با اشاره به درآمد حاصله از کمیسیون ماده ۱۰۰ بیان کرد: با توجه مباحث مطروحه در مجلس و وزارت کشور در خصوص کمیسیون ماده صد باید به دنبال ایجاد در آمد پایدار برای رشت بود. 

وی با تاکید به جلوگیری از هزینه های زاید در شهرداری تصریح کرد: جلوگیری از هزینه های زاید و صرفه جویی در امورات در حوزه معاونت توسعه و منابع انسانی از جمله مواردی است که باید به طور جدی به آن رسیدگی کرد و امانتداری لازم در این حوزه به منظور کاهش انحرافات از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار بگیرد. 

ساماندهی ترافیکی در رشت
یکی دیگر از کاندیداهای تصدی جایگاه شهردار رشت نیز در این جلسه با اشاره به سوابق تحصیل خود اظهار کرد: جلال الدین صدری هستم و در مقطع دکتری استراژیک با گرایش راهبردی از دانشگاه دفاع ملی تحصیل کرده ام و معاونت برنامه ریزی، مالی و سرمایه انسانی سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران و همچنین سابقه حضور در معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری منطقه ۲۱ تهران از جمله سوابق فعالیتی بنده است. 

وی به حوزه حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد و گفت: در مطالعات جامع بحث های مربوط به تقاطع های غیرهمسطح و همسطح پیش بینی می شود و مطالعات ساماندهی ترافیکی در ارتباط با تعداد چراغهایی که باید نصب شود، تعریض ها، راست گردها و دیگر مواردی که در طرح ساماندهی ترافیکی باید به آن توجه شود مورد نظر است. 

صدر با تاکید به اینکه نگاه به شهرها می تواند محلی، منطقه ای، ملی و یا فرا ملی باشد، افزود: شهر رشت می تواند نقشی فراملی و بین المللی داشته باشد.

هوشمندسازی کمیسیون ماده صد با هدف جلوگیری از بروز تخلفات
چهارمین کاندید تصدی جایگاه شهردار رشت نیز با معرفی خود اظهار کرد: بنده رضا طاهری، دارای مدرک دکتری مدیریت DBA، کارشناسی ارشد عمران سازه و کارشناسی عمران و مهندسی مکانیک هستم. 

وی با اشاره به سوابق مدیریتی اش افزود: شهرداری سگزآباد، آوج بیدستان و نیز ریاست اداره ورزش و جوانان تاکستان، معاونت عمرانی و خدمات شهری شهرداری اقبالیه و ریاست مجمع شهرداران استان قزوین و نماینده شهرداران در وزارت کشور بخشی از سوابق فعالیتی ام است. 

طاهری با تاکید به هوشمندسازی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری بیان کرد: به منظور جلوگیری از تخلفات ساختمانی باید هر چه سریعتر هوشمندسازی صورت بگیرد. 

وی با اشاره به مباحث مربوط به حوزه حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد: با برنامه ای ساده همچون نصب دوربین و چراغهای راهنمایی زمان دار می توانیم مدیریت بهتری بر روی موضوع ترافیک داشته باشیم و دغدغه های این حوزه را کاهش دهیم. 

کاندیدای احراز پست جایگاه شهردار رشت به ظرفیت های رشت در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: رشت با تمامی پتانسیل های موجود در حال حاضر فقط شهری عبوری برای مسافران است و باید با ایجاد امکانات و زیر ساخت های مناسب از فرصت جذب درآمد در این حوزه بهره بیشتری ببریم. 

محمد حسین واثق کارگرنیا، مسعود عباس نژاد، سید شمس شفیعی، هادی رمضانی، مهدی نوری هریس، سید حسین رضویان، نادر حسینی، علیرضا تاج شهرستانی و حسن کریمی کرنق از اعضای شورای حاضر در سومین جلسه بررسی رزومه های کاندیداهای تصدی جایگاه شهرداررشت بودند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان