سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی گیلان با اشاره به پرداخت تسهیلات از طریق بند الف تبصره ۱۸ به دامداران گیلانی گفت: برای دامدارانی که در معرض خطر خشکسالی یا کاهش قیمت محصولات هستند، اقدام به خرید دام ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد گلشنی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی متولی امور دام استان گیلان است، اظهار کرد: کلیه دامداران استان اعم از عشایر و کوچنده و ثابت تحت پوشش خدمات معاونت بهبود تولیدات دامی هستند. 

وی با اشاره به نقش عشایر در دامداری استان گیلان گفت: ۲۰ درصد دامداری استان به عشایر اختصاص داشته و همچنین عشایر سهم مهمی در تولید گوشت قرمز و لبنیات استان دارد لذا از آنجایی که هویت دام مهم بوده لذا کلیه دامداران باید اقدام به الصاق پلاک برای دام های خود کنند تا از نظر شناسایی و دریافت خدمات کمک حال جهاد کشاورزی باشند. 

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی گیلان از توزیع ماهانه نهاده های دامی برای دامداران استان شامل سبوس و علوفه خبر داد و بیان کرد: جو و کنسانتره نیز از طریق سامانه ها در اختیار تعاونی دامداران قرار می گیرد. 

گلشنی با بیان اینکه تامین نهاده های دامی جزو اولویت های اداره امور عشایر شهرستان ها و تعاونی دامداران است، افزود: اداره امور عشایر از طریق سامانه بهین یاب اقدام به تامین سرمایه در گردش برای دامداران کرده و دامداران برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند. 

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات از طریق بند الف تبصره ۱۸ به دامداران گیلانی گفت: برای دامدارانی که در معرض خطر خشکسالی یا کاهش قیمت محصولات هستند، اقدام به خرید دام مازاد و پروار با قیمت کارشناسی از طریق شرکت پشتیبانی امور دام می کنیم. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان