در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت از برگزاری جلسه انتخاب شهردار جدید رشت در روز چهارشنبه دهم اسفند خبر داده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت که ظهر امروز در غیاب رئیس شورا، مدیریت هفتادوپنجمین جلسه علنی شورا را در ساختمان جلسات شورای رشت بر عهده داشت با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: امیدواریم به زودی شاهد ظهور امام زمان (عج) و گسترش عدل و برادری در سراسر جهان باشیم. 

هادی رمضانی به میلاد با سعادت امام حسین (ع) مصادف با روز پاسدار و میلاد حضرت عباس (ع) که بنام روز جانباز نامگذاری شده اشاره کرد و گفت: به این مناسبت تجلیلی از چند پرسنل خدوم و چند همکار شورایی در صحن شورا انجام می شود. 

وی با تاکید به اینکه شهرداری به جایگاه شورا توجه کند، بیان کرد: ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت بدون هماهنگی با شورا قرار است در اختیار مجموعه دیگری قرار بگیرد و این اقدام شهرداری پذیرفتنی نیست. 

تغییر نام میدان گیل رشت پذیرفتنی نیست

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای کسب عنوان رشت شهر صنایع دستی تلاش می کنیم، اظهار کرد: اما اینکه در این راستا بخواهیم نام میادین شهر را که سال ها شهروندان آن بخش از شهر را به نامی مشخص می شناختند، بدون هماهنگی و اطلاع شورا به نام دیگری تغییر دهیم پذیرفتنی نیست. 

سید حسین رضویان با بیان اینکه بنده با پرداخت سطحی به موضوعات مشکل دارم، افزود: زمانی که در خیلی از شهرها فقط چند خانه کاه گلی وجود داشت، رشت صاحب نام و عظمت بود و باید درباره اقداماتی که قرار است در این شهر انجام شود با دقت بیشتری اقدام کرد. 

وی به تخلیه ساختمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: برای شهرداری رشت متاسفم که سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت که بزرگترین مجموعه برای گردهم آیی چهره های فرهنگی ورزشی و غیره شهر است به عنوان مستاجر به سازمان دیگری مراجعه می کند. 

اخطار عضو شورا به مجموعه شهرداری رشت

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اخطار به شهرداری رشت اظهار کرد: گویا شهرداری رشت بدون مصوبه شورا بابت ساختمان سازمان فرهنگی شهرداری قرار دادی را با دستگاهی دیگر منعقد کرده که همین جا بابت این اقدام به شهرداری اخطار می دهم و امیدوارم پس از این شاهد تکرار چنین اقداماتی نباشیم. 

سید شمس شفیعی با بیان اینکه وظیفه ذاتی و هویتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تلاش برای ثبت برند هایی است، افزود: نمایندگان یونسکو به منظور ارزیابی وضعیت رشت در حوزه صنایع دستی با هدف ثبت رشت به عنوان شهر خلاق صنایع دستی یونسکو به زودی وارد گیلان می شوند و در این راستا اداره کل میراث فرهنگی در تلاش است تا با ایجاد بسترهایی این مهم برای شهر محقق شود.

به گفته وی، شورا نیز اقدام شهرداری را که بدون مصوبه شورا نسبت به انعقاد قرارداد پیرامون در اختیار قرار دادن ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی به دستگاهی دیگر را این بار نیز نادیده می گیرد تا این برند جهانی برای رشت محقق شود، اما چنین اقداماتی نباید پس از این تکرار شود. 

عضو شورای شهر رشت با تاکید به اینکه ساختمان متعلق به سازمان فرهنگی ورزشی باید به صورت اجاره یکساله در اختیار میراث قرار بگیرد، گفت: تمدید قرار داد نیز پس از این باید با موافقت و مصوبه شورا انجام شود و همچنین پیرامون تغییر نام میدان گیل به نام میدان صنایع دستی گیل نیز مخالف هستم. 

حضور ارزیابان یونسکو به منظور ثبت رشت به عنوان شهر خلاق صنایع دستی

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه چند وقت پیش با کمیسیون فرهنگی تماسی گرفته و برای جلسه ای دعوت شدم، اظهار کرد: در آن جلسه اعلام شد که چند وقت آینده قرار است ارزیابان یونسکو برای بررسی ثبت رشت به عنوان شهر صنایع دستی یونسکو وارد گیلان شوند و لازمه این کار را نامگذاری یک میدان و همچنین فراهم کردن یک ساختمان با قدمت به منظور انجام اقداماتی در این راستا است و از همین رو ساختمان متعلق به سازمان میراث فرهنگی برای دریافت این برند در اختیار میراث قرار گرفت. 

علیرضا تاج شهرستانی با بیان اینکه بنده نیز موافق نیستم که این ساختمان کاملا واگذار شود، افزود: برای طی پروسه و ثبت رشت نیازمند انجام اقداماتی هستیم و در این راستا شورا و شهرداری رشت نیز سعی کرده اند نهایت همکاری را برای کسب این برند انجام دهند. 

در این جلسه هادی رمضانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت از برگزاری جلسه انتخاب شهردار رشت در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: در تلاشیم تا بتوانیم اصلح ترین انتخاب را داشته باشیم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان