به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار، سه واحد آلاینده به دلیل عدم توجه به اخطارهای زیست محیطی و رفع آلایندگی با دستور دادستان پلمپ و از فعالیت آن جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، علی فرهی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پلمب سه واحد آلاینده محیط زیست در رودبار اظهار کرد: سه واحد آلاینده محیط زیست که حجم بالایی از آلودگی را وارد آب های جاری می کردند، با دستور دادستان شهرستان رودبار به دلیل آلایندگی محیط زیست پلمب شدند.

وی با اشاره به روند پلمب این واحدها گفت: این واحدها به دلیل ایجاد آلودگی آب و خاک و ارتکاب تخلفات زیست محیطی متعدد، پس از صدور اخطاریه های لازم و عدم همکاری و اقدام برای رفع آلودگی به دستور مقام قضایی پلمب شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار با اشاره به برخورد قاطع و جدی با واحدهای آلاینده زیست محیطی صنعتی، معدنی و خدماتی شهرستان افزود: آلاینده های زیست محیطی سلامت عمومی جامعه را به مخاطره می اندازد، ازاین رو اداره محیط زیست رودبار قاطعانه با گسترش آلودگی ها در جامعه مقابله می کند.

فرهی با تأکید بر ضرورت رعایت الزامات زیست محیطی از سوی واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی تصریح کرد:  به منظور ارزیابی عملکرد زیست محیطی صنایع فعال شهرستان، پایش کلیه صنایع و واحدهای تولیدی با جدیت ادامه دارد و در صورت مشاهده هرگونه آلودگی، ضمن توقف فعالیت، نام واحد درفهرست صنایع آلاینده درج می شود.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی که الزامات زیست محیطی را رعایت نکنند علاوه بر معرفی به مراجع قضایی، از سوی اداره کل  حفاظت محیط زیست واحد آلاینده شناخته می شوند، گفت: صنایع آلاینده مطابق تبصره ١ ماده ٣٨ قانون مالیات بر ارزش افزوده، مشمول پرداخت عوارض آلایندگی به میزان یک درصد از فروش خود هستند که توسط سازمان امور مالیاتی از واحدهای موردنظر اخذ می شود.

به گفته رئیس اداره محیط زیست رودبار، پلمب این واحدهای آلاینده، حسب دستور قضایی تا رفع کامل آلودگی و رعایت الزامات زیست محیطی به قوت خود باقی است.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان