به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، فرامرز محمدی‌پور شاعر و نویسنده لنگرودی طی یادداشتی نوشت: در یک درنگ کلی معضل ترافیک شهری از پدیده‌های به روز، آزار دهنده و ناپسند در مبلمان شهری به شما ر می‌رود و زندگی شهری را از «ریخت» انداخته است ودر راستای این پدیده‌ی همه گیر، پارک وسایط نقلیه نیز مزیدی برعلت می‌شود و شاید کلید واژه‌ی بی‌نظمی درون شهری به حساب می‌آید و شهر «لنگرود» از این قاعده مستثنی نیست و تمام کوچه پس کوچه‌های شهر به محاصره‌ پارک وسایط نقلیه در آمده است و ترددعابر پیاده گاه گاه ضرب دری اتفاق می‌افتد و ساکنین کوچه‌ها نیز در طول روز بایستی این همه ناهنجاری یعنی زیرپا گذاشتن حقوق شهروندی را از سوی رانندگان تحمل کنند ودر این راه پیش می‌آید.

مشاجره‌های لفظی که سرانجام جبرانی نخواهد داشت واین پرسش آیا دست اندرکاران امور ترافیکی شهرو شهرداری‌ها نمی‌دانند که وضعیت پارک خودروها چه بلایی بر شهر آورده است و لنگرود شهر خودروهای بی‌اندازه را یدک می‌کشد؟ این همه سهل انگاری و بی‌تفاوتی به چه قیمتی؟!

سطح شهر لنگرود یعنی خیابان‌ها به پارکینگ دائمی خودروها تبدیل شده‌اند و کوچه‌ها نیز دچار نقض بی‌قانونی می‌شوند، این نکته را در نظر داشته باشیم شاید به سبب‌عدم آشنایی رانندگان با قوانین و جرایم پارک خودرو در کوچه و خیابان که در «قانون مدنی» آمده است نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند درهر صورت رعایت قانون برای شهروندان دارای وسایط نقلیه ضروری است و اگر نشد مجریان قانون بایستی سخت گیری را اعمال کنند تا همگان مکلف به رعایت قانون باشند.

نویسنده این مطلب، پیشنهاد ایجاد و راه اندازی”پارکینک”ها را ضروری می‌داند و با آموزش و تبلیغ، رانندگان در پروسه‌ی فرهنگ‌سازی به این نتیجه برسند که برای شکستن محاصره‌ی پارک خودروها در کوچه‌ها و خیابان‌ها چاره یی ندارند که ملزم به اجرای استفاده از پارکینک‌ها باشند و این مهم زمانی محقق خواهد شد که در اجرای قانون کوتاهی نشود.

در هر صورت در شهری مثل لنگرود که فاصله معابرعمومی این قدر زیاد نیست که زمان از دست داده شود می‌توان از وسیله‌ی نقلیه‌ی عمومی در صورت نیاز آنی استفاده کرد یا پیاده روی را به انگیزه داشتن تندرستی پیش رو گذاشت.

در یک مرور به تردد وسایط نقلیه، متاسفانه قریب به اتفاق «تک سرنشین» هستند در لنگرودی که خیابان اصلی‌اش حالت ” اِل”دارد بنابراین تا دست در دست هم ندهیم معضل پارک خودروها حل نخواهد شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان