مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به وقوع ۱۰ حریق در اراضی جنگلی گیلان گفت: امروز در شهرستان های آستارا، تالش، سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه و رودبار شاهد وقوع حریق در اراضی جنگلی ...

امیر مرادی دقایقی پیش در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه وزش باد شدید در گیلان منجر به ایجاد حریق در اراضی جنگلی گیلان شده است، اظهار کرد: امروز در برخی مناطق گیلان شاهد وزش باد ۱۴۸ کیلومتر بر ساعت بودیم که منجر به ایجاد مشکلاتی در استان به ویژه ایجاد حریق در اراضی جنگلی استان شد. 

وی با اشاره به وقوع ۱۰ حریق در اراضی جنگلی گیلان گفت: امروز در شهرستان های آستارا، تالش، سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه و رودبار شاهد وقوع حریق در اراضی جنگلی بودیم که حریق با کمک مردم و حضور به موقع نیروهای امدادی مهار و در برخی دیگر از اراضی جنگلی در شهرستان های تالش، سیاهکل و لنگرود در حال مهار حریق هستیم. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به نقش عامل انسانی در ایجاد حریق در اراضی جنگلی گیلان بیان کرد: بارها به مردم هشدار دادیم که از ایجاد حریق در اراضی جنگلی خودداری کنند ولی متاسفانه کماکان برخی از مردم به این امر توجه ای نداشته و براساس آمار، ۹۵ درصد علت حریق رخ داده در اراضی جنگلی این استان خطای انسانی است. 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان