به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، ظهر امروز مراسم بهره برداری از  بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهید حسین املاکی کومله با حضور مسوولین استانی برگزار شد،  گلنگ افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهید املاکی در سال ۱۳۹۲ توسط اسدالله عباسی که در آن زمان وزیر کار بود بر زمین زده شد که کار اجرایی این بیمارستان از سال ۱۳۹۶ آغاز شد که در نهایت بعد از گذشت بیش از ۹ سال این بیمارستان جنرال امروز به بهره‌برداری رسید.

اسدالله عباسی در آیین بهره‌برداری از بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهید حسین املاکی کومله با تبریک ایام شعبان و سالروز میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) اظهار کرد: بیمارستان ۶۴ تختخوابی کومله لنگرود یک بیمارستان و پروژه ارزشمند در گیلان است و از همه افرادی و دستگاه‌هایی که در ساخت این بیمارستان کمک کردند نهایت قدردانی را دارم. 

وی با اشاره به مشکلات خدمات درمانی در منطقه شرق گیلان گفت: خلا موجود درمانی در منطقه شرق گیلان بر کسی پنهان نیست که باید دانشگاه علوم پزشکی گیلان به آن توجه کنند لذا نباید مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی در گیلان به عنوان نماینده بیمارستان‌های خصوصی رشت معرفی شوند. 

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به برنامه‌های دولت برای ایجاد مراکز درمانی در گیلان و دیگر نقاط کشور بیان کرد: برخی از پزشکانی که در بیمارستان دولتی کار می‌کنند با بیمارستان خصوصی در ارتباط هستند لذا باید به بیمارستان‌هایی که دولت با هزینه خود آن ساخته نگاه ویژه شود و پزشکان حق ندارند بیماران خود را به بهانه نبود امکانات به مراکز درمانی خصوصی منتقل کند. 

عباسی یکی از دغدغه مردم و بیمه شدگان تامین اجتماعی را مسئله خدمات درمانی دانست و افزود: مردم و بیمه شدگان تامین اجتماعی غالبا دغدغه درمان دارند لذا باید تمامی تمهیدات و تجهیزات در بیمارستان‌های دولتی گیلان منتقل شود زیرا مردم و بیمه شدگان لایق ارائه بهترین خدمات هستند. 

وی با اشاره به کمبودهای موجود به ویژه تخت‌های بیمارستانی در مراکز درمانی گیلان  گفت: در استان گیلان و در حوزه تحت بیمارستانی با کمبود مواجه هستیم لذا دولت در این خصوص برنامه ویژه‌ای را در دستور کار قرار داشته و در این خصوص رایزنی‌هایی با وزیر بهداشت و دولت شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تمامی دولت‌ها به حوزه تامین اجتماعی باید نگاه ویژه‌ای داشته باشد، تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی نگاه تمامی دولت‌ها باید نگاه حمایتی به حوزه تامین اجتماعی باشد ولی در دولت گذشته اقدام خاصی در راستای حمایت از بیمه شدگان تامین اجتماعی و ایجاد بیمارستان‌های تامین اجتماعی نشده ولی در دولت مردمی و با همه سختی‌ها بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهید املاکی لنگرود به بهره‌برداری رسید.

عباسی با دستور به رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص عمل به وعده‌های داده شده درباره فراهم آوردن تجهیزات به بیمارستان تازه تاسیس کومله و دیگر بیمارستان‌های دولتی بیان کرد: بیماران و بیمه شدگان باید با مراجعه به مراکز درمانی دولتی بهترین خدمات درمانی را دریافت کنند و اینطور نباشد که بیماران مراجعه کننده به بیمارستان شهید املاکی کومله به مراکز درمانی دولتی رشت مراجعه کنند. 

وی با بیان اینکه در بیمارستان شهید املاکی کومله لنگرود به همه مردم خدمات ارائه می‌شود، تصریح کرد: گیلان در حوزه بیمارستان در رتبه‌های آخر کشور است که این مسئله به وزیر بهداشت و حتی وزیر تعاون منتقل شده لذا بیمارستان‌های دولتی در لنگرود، املش و رودسر باید تجهیز شده و با ایجاد دیگر مراکز درمانی در نقاط مختلف گیلان رتبه گیلان در حوزه درمان را ارتقاء داد. 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان