به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، حجت الاسلام مهدی نقوی در جلسه هماهنگی بزرگداشت سردار همیشه قهرمان «شهید حسین املاکی» که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ملت ما همیشه پای دین، انقلاب، ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا هستند، ماندند و خواهند ماند.

وی با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ بعد از اسلام همیشه مورد توجه اهل بیت (ع) بوده، گفت: اهل بیت رسالت و مسئولیت بزرگی بر دوش ملت ایران برای زمینه‌سازی ظهور قرار دادند که فرمودند مردی از مشرق زمین قیام خواهد کرد و با او مردانی مثل پاره‌های آهن هستند و برای امام عصر (عج) زمینه را برای حکومت جهانی و عدالت گستری فراهم می‌کنند.

امام‌جمعه لنگرود با بیان اینکه از این مناسبت‌ها و یادواره‌ها بیش از اینکه به تاثیر مراسم شهدا به دیگران فکر کنیم، بهتر است به خودمان فکر کنیم، افزود: دعا، حال تضرع، نیاز و توجه است که دائما خود را نیازمند به خدای متعال بداند و شهدا اهل دعا و توجه و ارتباط با خدا بودند و این اساس زندگی و سیره شهدا است.

نقوی با بیان اینکه به جای معرفی شهر پرافتخار لنگرود به چای، برنج و ابریشم بهتر است با افلاکیان خاک‌نشین معرفی شود، تصریح کرد: عنوانی برای شهر لنگرود فکر شود، شهر لنگرود بعد از سرود سلام فرمانده باز هم رسالت ویژه‌تری بر روی دوش مردم لنگرود قرار گرفته و این افتخارآفرینی‌ها استمرار دارد و عنوانی متناسب با این افتخارات، مفاخر و ارزش‌ها انتخاب شود.

وی با بیان اینکه اهل قلم بسیاری در شهرستان هستند که اگر به این افراد سوژه داده شود کارهای بزرگی را خلق خواهند کرد، افزود: برگزاری محفل شعر با موضوع شهدا و ایثار با محوریت شهدای شاخص شهرستان در دستور باشد، همچنین در شهرستان مکانی تعیین شود که آثار شهدا دیده شود و موزه شهدا فقط متمرکز در استان و مرکز استان نشود و حداقل به صورت منطقه‌ای ایجاد شود.

امام‌جمعه لنگرود، یادمان شهدای گمنام در هر شهرستان را قطب بزرگ فرهنگی و معنوی و انقلابی دانست و بیان کرد: همه کمک کنند مزار شهدای گمنام شهرستان در برنامه‌های شهرستان محوریت پیدا کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان