معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان از با اشاره به پیش بینی حضور پنج هزار و ۷۰۰ در اردوهای راهیان نور گیلان گفت: در سال گذشته بیش از ۳۰ هزار گیلانی اعم از دانش آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف در اردوهای ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرهنگ رضا منشوری ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمین شهدا در سالن اجتماعات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه زیارت قبور شهدا و اهل بیت منجر به رشد معنوی و سازندگی انسان می شود، اظهار کرد: نقش زیارت در منطق اسلام و اهل بیت (ع) یک اصل بزرگ عبادی و معنوی می باشد که خود یک روش ممتاز تربیتی است و موجب سازندگی و رشد معنوی می شود.

وی با تأکید بر نقش مهم زیارت در تربیت انسان برای اداره جامعه گفت: از آن رزمنده ای که در راه خدا به جهاد برخاسته است تا آن سرزمینی که رزمنده و مجاهد فی سبیل الله در آنجا به جهاد پرداخته و شهید شده همه از قداست خاصی برخوردار می باشند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان نقش راهیان نور در آشنایی نسل جدید با فرهنگ ایثار و شهادت را بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: در راهیان نور هم زیارت وجود داشته و هم ارتباط برقرار کردن با اولیای الهی و شهداست و هم سفر درستی است که شخص زائر از آنجا الهام می گیرد.

منشوری با بیان اینکه اردوهای راهیان نور، راهی برای خودسازی دانش آموزان و دانشجویان است، تصریح کرد: نباید به بهانه نبود اعتبارات اردوهای راهیان نور را تعطیل کنیم لذا نیاز است با کمک تمام دستگاه های اجرایی شهرستان این اردوها به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به نقش راویان راهیان نور در اجرای فریضه جهاد تبیین افزود: جهاد تبیین و انتقال موضوعات شهادت طلبی ها و ایثارگری ها می تواند برای نسل های آینده نیز تأثیرگذار باشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان از با اشاره به پیش بینی حضور پنج هزار و ۷۰۰ در اردوهای راهیان نور گیلان گفت:در سال گذشته بیش از ۳۰ هزار گیلانی اعم از دانش آموزان و دانشجوان و اقشار مختلف در اردوهای راهیان نور حضور پیدا کردند.

اردوگاه سپاه قدس گیلان آماده میزبانی از زائرین راهیان نور در ایام نوروز

مسؤول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه مردم گیلان همواره استقبال خوبی از اردوهای راهیان نور داشتند، اظهار کرد: نزدیک به ۲ سال و به دلیل شیوع کرونا، برپایی راهیان نور با تعطیلی مواجه شد ولی در سال گذشته بیش از هفت هزار نفر و در سال۹۸ نیز ۹ هزار نفر در قالب اردوی راهیان نور در مناطق غرب و جنوب کشور حضور پیدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا صدیق، برپایی اردوی راهیان نور را فقط مختص حضور دانش آموزان و دانشجویان در مناطق عملیاتی جنوب ندانست و بیان کرد: در سال جاری و با تلاش های انجام شده ۵۲ اتوبوس در قالب کاروان راهیان مکتب حاج قاسم سلیمانی به گلزار شهدای کرمان حضور پیدا کردند.

وی از آمادگی اردوگاه های راهیان نور سپاه قدس گیلان در فروردین ماه برای پذیرایی از زائرین مناطق عملیاتی خبر داد و افزود: با توجه به تقارن ایان نوروز با ماه مبارک رمضان، اردوگاه های راهیان نور، آماده پذیرش زائران از دوم لغایت ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ هستند.

مسؤول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه قدس گیلان نقش با تأکید بر نقش فضای مجازی در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تصریح کرد: در دوران تعطیلی برپایی اردوی راهیان نور به دلیل کرونا، سعی شد اردوها را به صورت فضای مجازی برگزار کنیم که این امر مورد استقبال هم قرار گرفت به طوری که یک هزار و ۱۰۰ از دانش آموزان و یک هزار و ۲۰۰ نفر از دانشجویان از اردوهای راهیان نور مجازی استفاده کردند.

صدیق با ابراز خرسندی از استقبال گیلانیان از هجدهمین جشنواره «رهاورد سرزمین نور» در ستاد مرکزی راهیان نور افزود: در سال جاری و بر اساس آمار ۱۷ هزار اثر از گیلان شامل عکس و کلیپ و دلنوشته و شعر و نقاشی به این جشنواره ارسال شده است.

در پایان این مراسم از زحمات خادمین شهدا در مناطق عملیاتی راهیان نور تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان