به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود با هدف گسترش آموزش عالی کشور و به پشتوانه هیئت مؤسس دانشگاه و هیئت امنای آموزش عالی شهرستان لنگرود، ۱۰ اسفند ۱۳۸۵ به‌صورت مرکز دانشگاهی زیرنظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان (واحد مادر) آغاز به کار کرد و از بهمن‌ سال ۱۳۸۸ به‌صورت واحد مستقل به فعالیت خود ادامه داد.

در راستای تحقق سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی و اصل ۴۴ قانون اساسی، اکنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود دارای ۴۲ هزار متر‌ مربع زمین تملیک شده است و با فضای ساخته شده به میزان تقریبی ۸ هزار مترمربع به عنوان واحد دانشگاهی مؤثر در حوزه فنی استان گیلان ایفای نقش می‌کند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود از نظر موقعیت مکانی و جغرافیایی در نزدیک‌ترین فاصله از شهر واقع شده و از مسیر گردشگری و توریستی جاده لیلاکوه منشعب می‌شود. همجواری با مناظر طبیعی مانند کوه و فضای سبز شالیزار از ویژگی‌ها و مزایای مهم این واحد دانشگاهی به شمار می‌رود که موجب شکل‌گیری فضایی امن و آرام برای بهره‌مندی دانشجویان شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد دارای ۵۹ رشته مصوب است و اکنون ۸۰۰ دانشجو، ۲۴ عضو هیئت علمی و ۲۷ کارمند دارد.

برخورداری از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، دفتر جذب و پذیرش، مرکز رشد، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و انجمن‌های علمی، دفتر توانمندسازی، کمیته تعامل با خانواده، دفتر مشاوره امین و دانشکده مهارت و کارآفرینی موجب ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود در سال‌های اخیر شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود علاوه بر انجام خدمات آموزشی و پژوهشی به‌عنوان واحد سرآمد فرهنگی بوده و دو سال پی در پی (۱۴۰۰ و ۱۴۰۱) براساس ارائه کارنامه فرهنگی از حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی سازمان، واحد دانشگاهی با درجه خیلی خوب در بین واحد‌های سطح سه شناخته شده است.

وجود فضای کتابخانه با نام شهید مرتضی حسین‌پور(حسین قمی) با ۱۸ هزار جلد کتاب فارسی و لاتین و سالن مطالعه، سالن اجتماعات با نام شهید ثنایی مقدم با ظرفیت ۲۱۰ نفر، سالن جلسات با نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سه سایت کامپیوتر از دیگر امتیازات دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود به شمار می‌رود.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود رسالت خود را مهیاکردن بستر دانشگاه حکمی مبتنی بر اسناد بالادستی از جمله سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی می‌داند و دانشگاه را مکانی برای شکل‌گیری شخصیت و هویت انسان تعریف می‌کند.

در قرن بیست و یکم بعد از گذار از دوره‌های مختلف تاریخی در جهانی به‌ سر می‌بریم که حکیمان و اندیشمندان بر این عقیده هستند که دانش به تنهایی نمی‌تواند انسان را سعادتمند کند و آنچه از اقوال حکمای ایرانی- اسلامی به‌جا مانده، مبرهن و مؤید این حقیقت است که برای شکل‌گیری شخصیت و هویت کمال یافته انسانی دانش توأمان با بینش بایسته است.

بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود همواره می‌کوشد با بهره‌گیری از سرمایه انسانی غنی و گسترش ارتباطات مؤثر با سایر دانشگاه‌های منطقه به تولید و ترویج دانش در قالب دستاورد‌های پژوهشی پرداخته و برای مسائل مختلف جامعه در سطح ملی و منطقه‌ای راه‌حل علمی ارائه و موقعیت خود را در چارچوب استاندارد‌های شناخته شده جهانی در عرصه‌های آموزش و پژوهش تقویت کند.

دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود در هفدهمین بهار علمی خود با درک مسئولیت اجتماعی خویش با افزایش آگاهی، سطح دانش و تولید الگوی سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در کنار ارتقای فرهنگ جامعه، کیفیت زندگی را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان