مدیرکل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه در حوزه امداد و نجات تیم اول در سطح کشور هستیم، گفت: در پایش پایگاه های امدادی و پاسخگویی تیم ما جزو سه تیم برتر کشور است که تمامی نیروهای فعال و مشغول در این ...

به گزارش خبرنگار فارس از رشت، سیاوش غلامی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در راستای طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر اظهار کرد: جمعیت هلال احمر یک نهاد غیرسیاسی و کاملا مردم نهاد است که منویات رهبری را اجرایی می کند. 

وی با اشاره به وظیفه اصلی هلال احمر که باید هنگام حوادث کمک حال مردم باشند، گفت: در شرایط بحرانی باید با کمک به موقع مشکلات مردم را حل کنیم البته غیر از زمان وقوع بلایای طبیعی، در هر جایی که بتوانیم به مردم کمک کنیم حاضر هستیم. 

مدیرکل جمعیت هلال احمر گیلان در مورد طرح ملی خدمات نوروزی بیان کرد: بخش اعظمی از جمعیت هلال احمر شامل نیروهای داوطلب است که در سال جاری بالای ۱۰ هزار نفر آموزش پایه دیدند و مدرک به آنان اعطا شد و همچنین بیش از ۱۲ هزار نفر آموزش چهره به چهره دیدند که در ایام نوروز هم آموزش کمک های اولیه را براای داوطلبان برگزار می کنیم. 

غلامی با اشاره به عملیات انجام نجات در ایام نوروز افزود: در حوزه امداد و نجات تیم اول در سطح کشور هستیم و در پایش پایگاه های امدادی و پاسخگویی تیم ما جزو سه تیم برتر کشور است که تمامی نیروهای فعال و مشغول در این حوزه از داوطلبان هستند. 

وی با تاکید بر آغاز به کار شعبه ۱۷ این سازمان در شهرستان خمام تصریح کرد: پس از سفر ریاست جمهور به گیلان و کمک مسؤولان، این پایگاه تاسیس که در هفته هلال احمر اردیبهشت سال آینده افتتاح خواهد شد، همچنین پایگاه پونل رضوانشهر که با جرات می توان گفت، مظلوم ترین پایگاه از نظر اینکه نیروهای امدادی بیش از ۱۴ سال در کانکس مستقر بودند است نیز تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید. 

مدیرکل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه مجموع بالگردهای امدادی در کل کشور تنها ۲۴ عدد است، گفت: مجموع بالگردهای کشور حدود ۲۴ عدد بوده که تنها ۱۹ بالگرد قابل استفاده است و تاکنون هر استانی ۱۵ روز در ماه می توانست از آن ها استفاده کند اما در طی ۲ ماه گذشته با رایزنی های انجام شده موفق شدیم تا یک بالگرد را به صورت دائم در گیلان مستقر کنیم. 

غلامی با اشاره به ۲۲ انبار امدادی در استان افزود: یکی از مشکلات ما این است که هنوز در سه شهرستان سیاهکل، بندرانزلی و رضوانشهر انبار امدادی نداریم که در این زمینه با چالش هایی مواجه هستیم. 

وی از فعالیت سه حوزه در طرح نوروزی توسط جمعیت هلال احمر و داوطلبان بیان کرد: حوزه داوطلبان، حوزه پست و امداد و حوزه جوانان با ۲۰ پست در ورودی ها و شهرها که مجموعا بیش از ۵۰ پایگاه را تشکیل می دهند، آماده ارائه خدمات در ایام تعطیلات نوروزی خواهند بود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان