مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از پذیرش مسافر در ۴ ایستگاه جدید در خط ۶ و ایستگاه دادمان در خط ۷ در روز یکشنبه(۲۸ اسفند) خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، مسعود درستی با بیان اینکه مراسم افتتاح 5 ایستگاه مترو امروز(شنبه 27 اسفندماه 1401) با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و دکتر زاکانی شهردار تهران برگزار شد، اظهار کرد: پذیرش مسافر در ایستگاه دادمان در خط 7 مترو و ایستگاه های میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولیعصر(عج)، بوستان لاله و کارگر در خط 6 مترو از فردا یکشنبه 28 اسفندماه آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه 4 ایستگاه بهره برداری شده در خط 6 مترو قرار دارد، افزود: این خط تاکنون با 13 ایستگاه در قالب 17 کیلومتر مسیر به مسافران مترو پایتخت سرویس دهی می کرد و حالا با افتتاح 4 ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولیعصر(عج)، بوستان لاله و کارگر، عملا 17 ایستگاه و 27کیلومتر مسیر از محدوده دولت آباد تا بزرگراه شهید ستاری به صورت یکپارچه در خدمت مسافران شهر زیرزمینی قرار گرفت. 

رئیسی: افتتاح 5 ایستگاه متروی تهران، جلوه ای از «ما می توانیم» است

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: با بهره برداری از ایستگاه های جدید در خط 6 امکان دسترسی راحت مسافران این خط به سایر خطوط در 5 ایستگاه تقاطعی شامل ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر با خط یک، ایستگاه میدان امام حسین(ع) با خط 2، ایستگاه میدان حضرت ولیعصر(عج) با خط 3، ایستگاه میدان شهدا با خط 4 و ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس با خط 7 فراهم شد. 

درستی در ادامه با بیان اینکه با بهره برداری از ایستگاه دادمان در خط 7 مترو تهران دسترسی شهروندان و مسافران مترو به شمال غرب پایتخت تسهیل شد، افزود: با افتتاح این ایستگاه، خط هفت مترو با 23 کیلومتر و 20 ایستگاه در حال خدمات رسانی به شهروندان است. 

وی در خصوص نحوه سرویس دهی در این ایستگاه ها گفت: ساعت فعالیت ایستگاه های جدید همانند تمام ایستگاه های خطوط درون شهری از ساعت 5:30 دقیقه تا ساعت 22 است و فاصله حرکت قطارها در خط شش 15 دقیقه و در خط هفت 12 دقیقه یک بار است.

به گزارش تسنیم، امروز مجموع طول خطوط بهره برداری شده در مترو تهران به 269 کیلومتر و تعداد ایستگاه ها به 149 ایستگاه رسید.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان