امام جمعه بجنورد و رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه در قانون عفاف و حجاب، وظایف همه دستگاه ها مشخص شده و همه باید تکلیف خود را انجام دهند، گفت: انفعال در حوزه مسائل فرهنگی ازجمله حجاب و ...

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز ۲۷ اسفندماه در نشست شورای اداری استان، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، بر بهره گیری حداکثری از فرصت معنوی این ماه تأکید کرد و افزود: ماه رمضان فرصت ویژه ای است که حق تعالی نصیب بندگان خود کرده تا مغفرت و رحمت کسب کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت خدمت خالصانه مسئولان به مردم، اظهار کرد: هر تلاشی که برای خدمت به خلق الله صورت گیرد قطعاً مقبول خالق خواهد بود و اجر عظیمی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث و وقایع مهم سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: اغتشاشات و مسمومیت های عمدی دانش آموزان در مدارس دو موضوع مهمی بود که دشمنان در سال جاری به این مردم و نظام تحمیل کردند؛ اما به فضل الهی با درایت مردمی و هدایت رهبری، دشمنان بار دیگر ناکام ماندند و این موضوعات فیصله یافت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه بر تکریم بهتر و بیشتر ارباب رجوع در ادارات و اعمال نظارت های عالیه در این زمینه تأکید کرد و افزود: فرصت خدمت به مردم بسیار گران بها بوده و باید تلاش شود این خدمت به نحو احسن صورت گیرد که این مهم نیز مستلزم اقناع سازی ارباب رجوع و پیگیری مطالبات آن ها درنهایتِ احترام است.

وی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان، بر نظارت دقیق و مستمر نسبت بر زیرمجموعه و ادارات تابعه تأکید و اظهار کرد: گاهی حتی رفتار نادرست یک کارمند به حساب کل مجموعه و اداره نوشته می شود؛ ازاین رو لازم است نسبت به زیرمجموعه خود نظارت عالیه و دقیق داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین نوری در ادامه ضمن تأکید بر قانونمندی و اجتناب از اقدامات سلیقه ای در دستگاه ها، گفت: قانون، تکلیف و وظیفه ما را در زمینه های مختلف تعیین کرده و حق نداریم بر اساس سلیقه و نظر شخصی خود اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قانون فصل الخطاب و معروف است و در مقابل فرار کردن از قانون و عمل نکردن به آن منکر است که این موضوع باید در مجموعه جاری و ساری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود بر فضاسازی ادارات و دستگاه ها به مناسب ماه رمضان و اجرای برنامه های فرهنگی در راستای تقویت معنویت کارمندان تأکید کرد و افزود: علاوه بر این باید در پارک ها و تفرجگاه ها نیز اقدامات و نظارت های لازم صورت گرفته و اماکنی برای افراد معذور تعریف شود تا خدای ناکرده نسبت به ماه رمضان حرمت شکنی نشود؛ زیرا اگر به واسطه اهمال و کم کاری مسئولان، نسبت به این ماه حرمت شکنی صورت گیرد خداوند همه ما را مورد بازخواست قرار می دهد.

امام جمعه بجنورد در ادامه به موضوع حجاب و عفاف پرداخت و با بیان اینکه در قانون عفاف و حجاب، وظایف همه دستگاه ها مشخص شده و همه باید تکلیف خود را انجام دهند، اظهار کرد: انفعال در حوزه مسائل فرهنگی ازجمله حجاب و عفاف پذیرفتنی نیست و آنچه قانون است باید پیگیری و اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین نوری از برخی ترک فعل ها در حوزه های فرهنگی گلایه کرد و گفت: همان طور که نسبت به ترک فعل ها و عدم انجام وظایف قانونی در سایر حوزه ها مؤاخذه و بازخواست صورت می گیرد درزمینهٔ مسائل فرهنگی و ترک فعل های احتمالی در این بخش نیز باید مدیران مسئول مورد مؤاخذه قرار گیرند.

انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان