به گفته مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی، اگر مانند رنگ بندی کرونایی مناطق شیوع، رصدی نسبت به ویروس خانمان سوز بی حیایی و بی تقوایی اتفاق می افتاد شاید وزیر ارشاد برای نشاط اجتماعی و درک ماه رمضان پیشنهاد ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به تقارن سال نوی طبیعت و سال نوی معنویت اظهار کرد: به میمنت و مبارکی این تقارن ملت ایران و مسلمین جهان سال بسیار خوب و پر برکتی خواهند داشت و اوج این برکت را شاهد ظهور خانم الاوصیا باشیم.

وی با بیان اینکه آرزوی ظهور همان آرزوی این است که نوع بشر و انسان به کمال لازم و رشد شایسته نائل شود، گفت: ماه رمضان امسال با نوروز همراه شد و انتظار می رود که امسال شاهد معنویت و رشد بیشتر باشیم گرچه همیشه برای سیر کمال انسان مختار موانع وجود داشته است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه پیروی یأس و ناامیدی هویت و اقتدار یک ملت را به زوال و ضعف می کشاند، تصریح کرد: پذیرفته نیست که ما آنقدر مشغول طبیعت و جسممان باشیم اما دغدغه ای برای سلامت روح و روان جامعه نداشته باشیم، با شیوع کرونا تمام جهان احساس خطر کردند و در کشور ما رصد لحظه به لحظه آسیب این ویروس در رسانه های مجازی، مکتوب و تصویری انعکاس و پیگیری ویژه می شد و همچنان این رصد ادامه دارد اما کاش می شد عواقب شیوع ویروس بی حیایی، بی غیرتی و ناامیدی در جامعه را رصد و انعکاس داد.

مهدوی با تأکید بر اینکه رصد این عوامل برای سلامت خود، خانواده و فرزندان ضروری است، بیان کرد: چطور پیش از شیوع کرونا کار ایجابی که تولید واکسن بود اتفاق افتاد بسیاری از مقررات سلبی با اعمال قدرت انجام شد مانند فاصله گذاری اجتماعی، اما نسبت به ویروس مرگ آفرین و فسادزا و تمدن سوز همچون ویروس بی حیایی حساسیت ویژه شکل نگرفت؟

وی با تأکید بر اینکه اگر ویروس بی حیایی زنان و مردان یک جامعه را بگیرد رابطه بسیار مستقیمی با رشد نرخ آسیب های اجتماعی دارد، گفت: اضمحلال نیرو و قوای محرکه جامعه یعنی جوانان از دیگر عواملی است که با بروز ویروس بی حیایی در جامعه شکل می گرفت، ای کاش ستادی همچون مقابله با ستاد کرونا، ستادی برای مقابله با این مقوله در کشور شکل می گرفت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان ماه مبارک رمضان را فرصتی برای مقابله با بسیاری از رذایل همچون بی غیرتی و بی حیایی عنوان کرد و افزود: باید نسبت به توطئه دشمنان ایران قوی و اسلامی اعلام خطر شود، اگر مانند رنگ بندی کرونایی مناطق شیوع، رصدی نسبت به ویروس خانمان سوز بی حیایی و بی تقوایی اتفاق می افتاد شاید وزیر ارشاد برای نشاط اجتماعی و درک ماه رمضان پیشنهاد برگزاری کنسرت موسیقی را نمی داد.

مهدوی با اشاره به برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی برای استقبال از ماه مبارک رمضان گفت: با مشارکت منطقه آزاد بندرانزلی برای اقامه نماز جماعت در منطقه آزاد و برپایی جنگ شادی هدفمند و نشاط آفرین با رعایت چهارچوب ها و موازین شرعی برای ایجاد گفتمان و تبلیغ حیا و پاکدامنی توسط منطقه آزاد پیش بینی شده است.

وی از برگزاری مراسمات جزءخوانی قرآن در مساجد و محافل ویژه در سراسر استان در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: با بهره گیری از تدبر و تفسیر قرآن و استفاده از ظرفیت جلسات جزءخوانی پیش بینی شده حداقل ۱۰ دقیقه توسط مبلغین محترم با محوریت سوره محمد(ص) جهت جریان سازی و ساماندهی نشر خوبی ها انجام گیرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه کتاب تبیین با تبیان تألیف آقای راجی به شبکه مبلغین و مفسرین معرفی می شود، تصریح کرد: این امر به منظور استفاده مبلغین در سخنرانی ها و در بیان تدبرات قرآنی از مفاد این کتاب در نظر گرفته شده و امسال سوره مبنایی که بر آن اساس تفسیر و تدبر و مسابقات قرآنی انجام می شود سوره محمد (ص) خواهد بود.

مهدوی از هیئت امنای مساجد خواست تا با توجه به تقارن ماه عبادت با تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ مساجد به خصوص مساجد روستایی حداقل یک وعده نماز جماعت و جلسات قرآنی داشته باشند، افزود: این امر به این دلیل است که در ایام تعطیلات استان گیلان از گردشگران کل ایران بلکه جهان استقبال خواهند کرد بنابراین انتظار می رود تمامی مساجد باز بوده خصوصاً مساجد روستایی حداقل یک وعده نماز را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۸۱ کرسی تفسیر قرآن کریم به صورت دائمی در شهرها و روستاهای گیلان برگزار شد، گفت: امیدواریم این کرسی ها در سال آینده افزایش یابد. ۶۲۱ مراسم جزءخوانی نیز برای ماه رمضان در استان پیش بینی شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه تا کنون ۲۴۴ جلسه خانگی قرآن برای ماه رمضان پیش بینی شده است، گفت: محافل قرآنی سیار و محله محور در کنار مزار و منازل شهدا، بوستان ها و پارک ها از دیگر برنامه هایی است که برای ماه مبارک رمضان پیش بینی شده است .

مهدوی با بیان اینکه پویش حال خوب با محوریت سوره محمد(ص) برای سه رده سنی کودک، نوجوان و جوان پیش بینی شده، افزود: این پویش در قالب فیلم یا صوت کوتاه، نقاشی، کلیپ کوتاه می تواند حرکت و فعل خوب را نقل کند، علاقه مندان می توانند با شماره گیری کد دستوری *۳۱۳# برای مشترکین همراه اول و یا مراجعه به سایت www.pooyeshtelavat.ir در این پویش شرکت کنند.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان