مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از برپایی ۲ هزار و ۴۰۰ برنامه مختلف را برای رفاه حال و خدمات رسانی مطلوب به مسافران در ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان یکی از استان های با ظرفیت در عرصه های مختلف به ویژه عرصه گردشگری است، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری طبیعی، تاریخی فرهنگی و مذهبی گیلان، این اداره کل، ۲ هزار و ۴۰۰ برنامه مختلف را برای رفاه حال و خدمات رسانی مطلوب به مسافران در ایام نوروز ۱۴۰۲ اجرا خواهد کرد. 

وی با اشاره به برپایی بیش از یک هزار سفره هفت سین در شهرستان ها گفت: راه اندازی بیش از ۹۰ ایستگاه و فروشگاه صنایع دستی با ایجاد یک هزار و ۲۰۰ غرفه صنایع دستی، برگزاری بیش از ۳۰۰ جشنواره، مراسم و همایش با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی با رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و اجرای ۹۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی در اماکن تاریخی بخشی از برنامه های نوروزی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از آمادگی بیش از سه هزار واحد تاسیسات گردشگری با ۵۰ هزار تخت خبر داد و تصریح کرد: برپایی ۷۰ مرکز اطلاع رسانی برای پاسخگویی به مسافران، راه اندازی اپلیکیشن های پیشرفته گردشگری و چاپ ۲۰۰ هزار کتابچه راهنمای اماکن تاریخی و طبیعی گیلان از دیگر فعالیت های این اداره کل برای خدمات رسانی به مسافران در نوروز ۱۴۰۲ است. 

جهانی نقش جاذبه های گردشکری در توسعه استان گیلان را بسیار موثر دانست و افزود: باید از تمامی ظرفیت های گیلان در حوزه گردشگری، صنایع دستی و جاذبه های طبیعی در راستای ایجاد اشتغال و توسعه استان در عرصه های مختلف استفاده شود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان