رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی حفظ و افزایش ارزش پول ملی را محصول رشد تولید و مهار تورم دانست و گفت: تمام تلاش مجلس در سال جدید همگرایی با دیگر قوا و ارکان کشور جهت تحقق شعار سال است.

محمدرضا احمدی سنگری، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت، اقتدار کشورها را درگرو امنیت و اقتصاد پویا دانست و اظهار کرد: ایران بزرگ به لحاظ قدرت نظامی در دنیا یکی از ابرقدرت ها است و به پشتوانه همین بنیه نظامی مستحکم هیچ احدی قادر به تهدید آن نیست.

وی با اشاره به ضعف های قابل جبران نظام اقتصادی ایران، افزود: اگر ایران از منظر اقتصادی همچون عرصه نظامی نیز قوی شود، دشمن قادر به تهدید ایران نخواهد بود.

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزین شدن امسال به شعار «مهار تورم، رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: عمده دلیل رهبری معظم انقلاب اسلامی برای نام گذاری سال های اخیر به عناوین اقتصادی، ضعف هایی بوده که در گذشته در کشور وجود داشته و این شعارهای تعین شده سال های اخیر، محورهای کشور را برای تلاش مضاعف فراهم کرده است.

احمدی سنگری از عزم جدی مجلس شورای اسلامی برای رسیدن به رشد اقتصادی خبر داد و تصریح کرد: باید با بازنگری در برخی قوانین، تصویب قوانین جدید و همچنین نظارت دقیق و مؤثر در نظام اقتصادی به بهبود معیشت مردم، اشتغال آفرینی و توسعه صادرات کمک کرد.

وی با بیان اینکه هرچقدر تولید در کشور تقویت شود، تورم کاهش محسوسی خواهد داشت، گفت: رشد تولید در کنار کنترل قاچاق و بازارهای ارز، علاوه بر مهار تورم، منجر به توسعه پایدار در نظام اقتصادی می شود.

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در خانه ملت، با اشاره به اقدامات جدی مجلس یازدهم به تولید به ویژه دانش بنیان ها در سال گذشته، گفت: مجلس شورای اسلامی در حوزه تولید برنامه هایی را داشته که نمونه آن حمایت های تقنینی از شرکت های تولیدی دانش بنیان بود که تلاش کردیم با حذف تعرفه گمرکی و ارزش افزوده  یا تنفس طویل المدت به تسهیلات بانکی تولید واقعی در کشور رشد محسوسی را به خود بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی حفظ و افزایش ارزش پول ملی را محصول رشد تولید و مهار تورم دانست و افزود: افزایش تولید، افزایش صادرات و کاهش واردات می تواند به ارزش پول ملی کمک کند و تمام تلاش مجلس در امسال همگرایی با دیگر قوا و ارکان کشور در جهت تحقق شعار سال است.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان