کاروانی از نخبگان فرهیخته قرآن در آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) شفت به عنوان قطب فرهنگی شاخص شمال کشور حضور یافته و با برگزاری محفل قرآن، شیوه صحیح آموزش آیات الهی را به زائران معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، حمیدرضا دنیایده: در نهمین شب از ماه مبارک رمضان، آستان مقدس امامزاده ابراهیم علیه السلام شفت میزبان کاروانی از نخبگان قرآنی بود، کاروانی از حاملان نور و سفیران الهی؛ کاروانی که هم اساتیدی در تراز جهانی داشت هم شاگردانی مطرح و برجسته در کرسی های حفظ و تلاوت.

زائران، مجاوران و مسافران حاضر در آستان مقدس امامزاده ابراهیم علیه السلام شفت شب گذشته میزبانی کاروانی از نخبگان قرآنی بودند که اساتید فلاح پور با شیوه و سبک اقرا و القا به گونه ای قرآن را فراگرفته بودند که خدا در قرآنش به آن تاکید فرموده بود؛ «وَ رَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِیلًا».

زائران، مجاوران، گردشگران و مسافران حاضر در آستان مقدس امامزاده ابراهیم علیه السلام شفت شب گذشته با کاروانی از نخبگان قرآنی مواجه شدند که به گفته استادشان، همان شیوه وحیانی بلاغت و فصاحت آیات الهی بود؛ همان سبکی که پیامبر امی ما آموخت با آنکه سواد خواندن و نوشتن نداشت؛ راست می گفت چرا که در بین حفّاظ و قرّا کودکانی حضور داشتند که آیات الهی را با صورت و سیرت اعجاب انگیز و خیره کننده برای مردم تلاوت می کردند.

شبستان حرم مطهر امامزاده ابراهیم شفت شب گذشته شاهد مردمانی بود که از رحل و قرآن جدا نمی شدند؛ گوش و چشمشان به زبان و نگاه اساتید و شاگردان حاملان نور و سفیران الهی دوخته شده بود؛ آنچنان در جوار ملجأ شریف و نورانی این بارگاه مطهر مأنوس قرآن بودند که حاضر به ترک شبستان نمی شدند.

شب گذشته نونهالان و نوجوانان امامزاده ابراهیمی شفت برای نخستین بار شاهد حضور اساتید فلاح پور بودند، اساتیدی که سال ها با شیوه و سبک وی قرآن آموخته اما هیچگاه توفیق حضور مستقیم در مکتب این نوع آموزش را نداشتند؛ خوشحالی در دلشان موج می زد؛ مسرور بودند که به پاس خادم حرم مطهر، به همان شیوه استاد فلاح پور قرآن را می خوانند. شاگردان استاد فلاح پور در مجال اندکی که ماه نزول قرآن به آن ها داد با همخوانی خود به استاد اثبات کردند که نه تنها آوازه اش بلکه شیوه و سبک آموزشش در دورترین نقاط نیز گسترش یافته و سال های نه چندان دور، افتخاری دیگر برای جهان اسلام و ایران خواهند بود.

کاروان نخبگان قرآنی که شب گذشته در آستان مقدس امامزاده ابراهیم علیه السلام شفت تا سحرگاه شب دهم ماه نزول قرآن فعالانه و مشتاقانه حضور داشتند و خستگی در آن ها ناپیدا بود، علاوه بر همت اساتید فلاح پور، هیئت امناء آستان و اوقاف شهرستان، با درایت و دوراندیشی مرکز قرآن سازمان جهاد کشاورزی گیلان به راه افتاده بود؛ محافل انس قرآنی در ۳۰ مسجد، بقعه و حسینیه در ۳۰ شب ماه مبارک رمضان.

محافل انس با قرآن کاروان نخبگان قرآنی گیلان، محلی است برای نمایش استعدادها و توانمندی های تربیت یافتگان کتاب الهی؛ محلی برای رقابت استعدادها و پالایش برترین ها؛ محافلی که حفاظ کل و جز انگیزه مضاعف می گیرند برای برتر شدن؛ همان انگیزه ای که تاکنون بیش از ۲۰۰ حافظ تربیت کرده و در کرسی های رقابت جهانی، منطقه ای و ملی حائز رتبه های برتر و مدال های رنگارنگ کرده است.

شب گذشته، آستان مقدس امامزاده ابراهیم علیه السلام شفت دقیقاً شده بود قطب فرهنگی کشور، قطبی که از یک سو در خود ذُریّه ای از فرزندان آل الله را داشت و از سوی دیگر میزبان گنجینه هایی از حفظ و تلاوت آیات قرآن بود. بارگاه مطهر امامزاده ابراهیم علیه السلام شفت شب گذشته محل تبلیغ و ترویج شیوه صحیح آموزش قرآن بود؛ شیوه ای که به اذعان مسافران و گردشگران در نوع خود بی نظیر و الگویی برای آشتی آحاد مردم به کتاب الهی بود.

به راستی که به راه افتادن کاروان نخبگان قرآنی در سطح شهرستان های استان اعم از شهر و روستا دارای اثر وضعی است و در رفع مهجوریت قرآن و آشنایی عموم مردم با آیات وحیانی و آموزش سهل و راحت و البته صحیح قرآن موثر است و چه خوب که این کاروان ها در اماکن و ساحاتی حاضر می شوند که حضور گردشگران و مسافران نیز می توانند خود، سفیر معرفی این شیوه آموزش نخبه پروری قرآن باشد.

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان