به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، هیات فنی  عربستان سعودی در ادامه سفر خود به جمهوری اسلامی ایران  ظهر روز جمعه  برای بازدید از سرکنسولگری آن کشوردر مشهد مقدس و بررسی  بازگشایی آن  وارد فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شدند.  این هیات در بدو ورود در پاویون فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مورد اسقبال جناب آقای بهشتی منفرد ریاست نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان رضوی قرارگرفتند.

 رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در مشهد در این دیدار  ضمن خوش آمد گویی به  آقای ناصر بن عوض آل غنوم و همراهان ابراز امیدواری کرد  تا پس از سفر هیات سعودی به جمهوری اسلامی ایران،  در آینده نزدیک شاهد حضور سفیر و سرکنسول عربستان در تهران و مشهد باشیم و با فعال شدن نمایندگی‌های سیاسی دوکشور روابط  دو کشور مسلمان ایران و عربستان بیش از پیش گسترش یابد.

وی افزود:  به زودی  زوار عربستانی برای زیارت فرزند پیامبراکرم (ص) حضرت امام رضا (ع) که نزد ما ایرانیان و مسلمانان جهان بسیار محترم است به مشهد خواهند آمد و زوار ایرانی نیز برای حج تمتع و عمره وزیارت مرقد شریف حضرت نبی اکرم (ص) عازم  مکه مکرمه و مدینه منوره خواهند شد. همچنین ان‌شاالله شاهد بازگشایی سفارت و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران تا قبل از حج تمتع در ریاض و جده خواهیم بود . ما سفر  شما و هیات ایرانی برای بازگشایی سفارت و سرکنسولگری  های دوکشوردر ماه مبارک رمضان را به فال نیک گرفته و ان شاءاله شاهد برکات آن در آینده نزدیک خواهیم بود .

رئیس هیات سعودی نیز در این دیدار گفت:  از حسن استقبال در تهران و مشهد بسیار سپاسگزاریم .برای تعامل مجدد در خصوص ویزا ، باید ارتباط جدی داشته باشیم. افتتاح مجدد سفارت در ریاض و تهران و سرکنسولگری در مشهد و جده بسیار باعث خرسندی می‌باشد .  در سفر به مشهد باز دید از محل و ساختمان سرکنسولگری را بعد از ۷ سال در  برنامه کاری داریم . محل اسکان و اقامت را نیز بازدید خواهیم نمود.

درهمین حال ساعتی پیش رییس نمایندگی وزارت خارجه در مشهد گفت: با توجه به زمانبر بودن آماده‌سازی ساختمان کنسولگری عربستان در مشهد، هیات سعودی در حال انتخاب هتلی در این شهر به عنوان مکانی موقت برای انجام فعالیت‌های کنسولی است.

پایان پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : عربستان سعودی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان