مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه مصرف بهار نارنج علاوه بر درمان بیماری های عصبی، نشاط آور و آرامبخش است، گفت: برداشت بهار نارنج در گیلان آغاز شده و تا اواسط اردیبهشت در نارنج گیلان ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منوچهر پارسافر در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت بهار نارنج در این استان اظهار کرد: پیش بینی می شود باغداران گیلانی امسال ۵۵۰ تن بهار نارنج را از ۱۱ هزار و ۳۲۳ هکتار باغ برداشت کنند. 

وی با بیان اینکه مصرف بهار نارنج علاوه بر درمان بیماری های عصبی، نشاط آور و آرامبخش است، گفت: شکوفه بهار نارنج در بازارهای محلی کیلویی بین ۱۸۰ تا ۲۸۰ هزار تومان به فروش می رسد و پیش بینی شده این ۵۵۰ تن بهار نارنج تازه در بازارهای محلی حداقل ۹۹۰ میلیارد تومان به فروش برسد. 

به گفته مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گیلان، بیشترین شکوفه های بهار نارنج در شهرستان های رودسر، املش، لنگرود، لاهیجان و تالش تولید می شود. 

پارسافر با بیان اینکه برداشت این گلبرگ های معطر تا اواسط اردیبهشت در نارنج گیلان ادامه دارد، افزود: خواص درمانی این گلبرگ های عطرآگین از نظر علمی اثبات شده و بانوان گیلانی از بهار نارنج در تهیه اسانس طبیعی، مربا و شربت استفاده می کنند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان