رشت- بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۶ شهرستان گیلان در وضعیت آبی و شهرستان شفت در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت.

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت بستری های کرونایی در گیلان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلان بستری هستند.

وی با اشاره به کاهش بستری های کرونایی در استان افزود: ۶ بیمار نیز طی شبانه روز گذشته برای درمان ویژه تر به بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی گیلان منتقل شدند.

مهرابیان با بیان اینکه وضعیت ۴ نفر از بستری های کرونایی در استان بدحال گزارش شده است، ادامه داد: مردم همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی و خودداری از عبور و مرور در مراکز شلوغ را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: طبق ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۶ شهرستان در نقشه کرونایی گیلان آبی و یک مورد زرد است و رنگ نارنجی و قرمز از این نقشه حذف شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: شهرستان های آستارا، آستانه اشرفیه، املش، بندرانزلی، رشت، خمام، رضوانشهر، رودبار، رودسر، سیاهکل، صومعه سرا، تالش، فومن، لنگرود، ماسال و لاهیجان در وضعیت آبی کرونایی و شهرستان شفت در وضعیت زرد قرار دارند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان