رشت- قائم مقام سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور گفت: تقویت و توسعه آموزش های امدادی در بین مردم و سازمان ها ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عرفانی امروز دوشنبه طی سفری یک روزه به گیلان در بازدید از توانمندی های جمعیت گیلان در حوزه امداد و نجات اظهار کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک و حادثه خیز بودن استان گیلان و لزوم آمادگی مردم و سازمان های امدادی و توسعه آموزش ها ضروری است.

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: کار کردن در هلال احمر دشوار اما لذت بخش است، چرا که خدمت به مردم از جان و دل در انسان سبب شادمانی می شود.

عرفانی ادامه داد: توسعه آموزش های همگانی و دستیابی به جدیدترین اصول و مبانی علمی و پژوهشی و تکالیف جمعیت هلال احمر در جهت اعتلای سطح آمادگی کارکنان و امدادگران به منظور پیشگیری و مواجهه با حوادث و سوانح طبیعی و نیل به اهداف انسان دوستانه و عام المنفعه ضرورت دارد.

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال با بیان اینکه هلال احمر به عنوان نهادی خوشنام میان مردم مطرح است، گفت: هنوز هم نخستین سازمان مردم نهاد برای مشارکت های مردمی، هلال احمر است، چرا که این جمعیت نهادی خوشنام است که در عرصه های بین المللی فعالیت می کند.

عرفانی آینده پژوهی و تدوین استراتژی های آموزشی را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: با تعریف و تدوین استراتژی های آموزشی مد نظر، می توان بسیار تاثیرگذارتر از گذشته عمل کرد.

راه اندازی و تقویت اردوهای آموزشی از راهبردهای هلال احمر است

در ادامه «دانیال طباطبایی» مدیر آموزشی آموزش های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار کرد: راه اندازی و تقویت اردوهای آموزشی از اصلی ترین راهبردهای جمعیت هلال احمر است.

طباطبایی با بیان اینکه اردوگاه چاف در سال های اخیر یک محل آموزش ملی بوده است که اکنون نیز نیازمند توسعه است، افزود: با تقویت زیرساخت های موجود، برنامه های آموزش استانی و کشوری را در این مجتمع اجرا خواهیم کرد.

گفتنی است؛ دیدار و نشست با هادی سلیمی مدیرعامل هلال احمر گیلان، بازدید از لجستیک و توان امدادی، مرکز کنترل و هماهنگی عملیات و مجتمع آموزش های تخصصی چاف لنگرود و دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی چاف و چمخاله و معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری لنگرود از دیگر برنامه های بازدید امروز بوده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان