به گزارش سرویس وبلاگستان لنگرنیوز ، سعید ساداتی در جلبک ستیز در مورد حمایت ایران از سوریه این گونه نوشت :

شاید این روزها تحولات اخیر منطقه علی الخصوص حمله احتمالی آمریکا به سوریه بعنوان مهمترین مسئله روز شناخته شده و تحلیل گران داخلی و خارجی را به خود مشغول کرده باشد.

 

اما از سوی دیگر برخی از کج اندیشان داخلی با ایجاد این شبهه که جنگ آمریکا با سوریه هیچ ارتباطی با جمهوری اسلامی ایران ندارد، سعی دارند به اربابان غربی خوش خدمتی کنند.

 

از این رو در این یادداشت سعی داریم با تحلیلی کوتاه، ساده و روان به بررسی وقایع اخیر پرداخته و دلایل دفاع ملت ایران از دولت سوریه را بیان نماییم.

 

۱)      دولت سوریه در زمان مرحوم حافظ اسد در جریان جنگ تحمیلی ایران و عراق از هیچ تلاشی برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران دریغ نکرد و این کشور، تنها حکومت عربی بود که در زمینه های مختلف ایران را در مقابله با آمریکا و عراق یاری نمود. در نتیجه به نظر می رسد حمایت از سوریه امروز می تواند پاسخی جوانمردانه به کمک های ۸ سال جنگ تحمیلی دولت سوریه باشد.

 

۲)      حکومت سوریه تنها حکومتی عربی است که در اتحادیه عرب در مقابل زیاده خواهی های عربستان و قطر و سایر هم پیمانان آمریکا ایستادگی کرده و بارها شاهد بودیم که این کشور از آرمان آزادی قدس عزیز در اتحادیه عرب دفاع کرده و به مقابله با رژیم صهیونیستی پرداخته است.

 

۳)      دولت سوریه در جنگ های ۳۳،۲۲ و ۸ روزه حزب الله لبنان را تنها نگذاشت و هم سو با آنها در برابر آمریکا و اسرائیل ایستاد و حزب الله را در آن جنگ ها حمایت نمود.

 

۴)      امروز سوریه بعنوان خط مقدم مقاومت در منطقه محسوب می شود و آمریکا بدلیل آنکه این کشور در جنگ های گذشته از لبنان و ایران حمایت کرده است، امروز به فکر نابودی دولت اسرائیل افتاده است.

 

نکته ای که در این راستا حاثز اهمیت است، این است که چنانچه آمریکا بتواند مقاومت مردم سوریه را بشکند، در گام بعدی به سراغ عراق و لبنان خواهد رفت و مطمئنا ایران مقصد بعدی سران غربی خواهد بود. در نتیجه حمایت امروز از سوریه در واقع حمایت از جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرزهای کشور است.

 

پیشنهاد می شود افرادی که مدعی هستند جنگ سوریه و امریکا هیچ ارتباطی به جمهوری اسلامی ایران ندارند به این سوال پاسخ دهند که آیا کمک به سوریه در جنگ بهتر است یا درگیر شدن ملت ایران با یک جنگ تحمیلی دیگر؟ زیرا مطمئنا ایران مقصد بعدی رژیم صهیونیستی پس از نابودی سوریه و لبنان خواهد بود.

 

۵)      اگر آمریکا در جنگ مستقیم با سوریه شکست بخورد مطمئنا منافع دوستانش از جمله عربستان، قطر، ترکیه و علی الخصوص رژیم اشغالگر قدس در منطقه تهدید می شود و از سوی دیگر جبهه مقاومت که شامل ایران، سوریه و لبنان است به قدرت بیشتری خواهد رسید. در نتیجه کوتاه شدن دست مستکبران از دولت های منطقه، آرامش را به خاورمیانه باز خواهد گرداند و این یعنی تحقق آرزوی دیرینه جمهوری اسلامی.

 

۶)      آمریکا با حمله نظامی به سوریه و ایجاد شبهه بین شیعه و سنی به دنبال اختلاف افکنی بین مسلمانان است که اگر در جنگ با سوریه شکست بخورد مطمئنا به این هدف شوم خود نیز نخواهد رسید و باز هم این ملت ایران هستند که از اتحاد شیه و سنی قدرت خواهند گرفت و به پیروزی می رسند.

 

۷)      برای بیان مورد بعدی قصد دارم استناد کنم به سخنان جک استرو وزیر پیشین امور خارجه آمریکا در رابطه با جنگ آمریکا و عراق که گفته بود: “ما میوه جنگ با عراق را در کاخ های سعدآباد چیدیم”

 

این اظهارات اشاره به ترس و واهمه دولتمردان وقت ایران از تهدید های غرب و حمله آمریکا به عراق دارد که به تعلیق فعالیت های هسته ای و جایگزینی سیاست مقاومت با سازی، منجر شد.

 

از این رو به نظر می رسد در صورت پیروزی آمریکا بر سوریه، عده ای ترسو و سیاستمدار متزلزل داخلی از مواضع اقتدار جمهوری سالامی ایران کوتاه خواهند آمد و دست دوستی به سوی دولتمردان غربی دراز خواهند کرد. که البته اینگونه اظهارنظرها از هم اکنون که حتی پیروزی آمریکا بر سوریه در هاله ای از ابهام قرار دارد نیز، از گوشه و کنار به گوش می رسد.

 

۸)      پس از آنکه اوباما، دولت سوریه را به جنگ تهدید کرد، سوریه نیز بیکار ننشست و با سیاست توازن قدرت، تهدید کرد که در صورت حمله آمریکا، سوریه نیز به مراکز نظامی اسرائیل در سرزمین های اشغالی حمله خواهد کرد. این تهدید جدی یکی زا عوامل اصلی غقب نشینی فعلی دولت آمریکا از حمله به سوریه است. در نتیجه اگر تهدید آمریکا عملی شود تهدید سوریه نیز، متعاقب آن عملی خواهد شد و قدرت متزلزل رژیم صهیونیستی در منطقه به خطر خواهد افتاد.

 

۹)      به اذعان کارشناسان بین المللی آمریکا به سفارش لابی صهیونستی و تقویت منافع این رژیم در منطقه، قصد حمله به سوریه را خواهد داشت در نتیجه اگر آمریکا نتواند دولت سوریه را ساقط کند، مطمئنا اسرائیل و آمریکا با هم به ورطه نابودی پیش خواهند رفت.

 

این ۹ دلیل تنها از یک نگاه سطحی بررسی شده است و مطمئنا عوامل مهم دیگری نیز وجود دارد که بتواند مخالفان دفاع از سوریه را قانع نماید.

 

امید است افرادی که با نگاه سیاسی و صرفا تقویت سیاست سازش قصد دشمنی با ملت سوریه را دارند باور کنند که آمریکا هیچ تعهد انسان دوستانه ای نمی دهد که سرگذشت مردم عراق، افغانستان، پاکستان و … موید این ادعاست.

 

پی نوشت: خودت باشد، کسی هم اگر خوشش نیامد، نیامد…. اینجا کارخانه مجسمه سازی نیست!

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان