سیـد پویان موسوی

شاید آن روزی که محمود احمدی نژاد در مناظــره معروف خود با میرحسین موسـوی در ۱۳ خــرداد ۸۸ ، انچنـان انتـحاری به خط گروه نفاق زد کمتر کسی بود که او را متهم به بی اخلاقی و قدرت طلبی نکرده باشد ولی عده ی کمی نیز کـه به خوبی اندیشه ها و آرمان های احمـدی نژاد و دلداگی او را به نظام اسـلامی و رهـبر اسمـانی اش شناخت کافی داشـتند ، به خوبی از داشتن فکر و هدفی والا برای این اقدام رئیس جمهورشان اگاه بودند.

 

شاید اگر احمــدی نژاد شور و تب انتخابات ۸۸ را بالا نمی برد و در کنار ان با روشنگری های خود از صحنه گردانان اصلی جناح مقابل ، درک و بصیرت مردم را افـزایش نمی داد و انتخابات به نصاب ۴۰ میلیونی نمی رسید ، آیا باز میتوان امید به پایان یافتن فتنــه حتمی ۸۸ در عرض ۸ ماه متصـور بود؟

 

آیا اگر او با کمتر از اختـلاف ۱۱ میلیونی در انتخابات پیروز میـشد ، باز به راحتی میشد به دیگران اثابت کرد که نظام اسلامی به ارا و نظر مردم خیانت نمیکنــد؟ به عبارتی دیگر اثبات توان جابجا کردن ۱۱ میلیون راحت تر بود یا مثلا ۶ میلیون؟

 

ایا اگر انتخابات به دور دوم کشیده میشد ، آیا میتوان ادعا کرد که فتنه ۸۸ با تمام مصائبش ، با این صورت پایان می پذیرفت ؟

 

اما امروز به لطف و عنایت الهی و تدابیر پیامبر گونه حضــرت امام خامنه ای مدظله العـالی ، این فتنه آمریکایی – اسـرائلی نیز به پایان رسیـد و ملت ایران تجارب ارزشمندی را از آن کسب نمودند ولی نکته مهمی که به نظر میرسد این است که سران فتنه و حامبان جلبکین آنان در ۴ سال گذشته و تا کنون مورد خشم و نفرت قاطبه مردم قرار داشته اند و مسئولین و رسانه ها نیز به تاسی از مردم از این خشم مقدس حمایت میکردند و برخی از رسانه های مغرض نیز مجبور به همراهی بوده اند ؛ اما امروز و پس از پایان دولت های نهم و دهم که بارها از لسان مبارک امام خامنــه ای به برجسته کردن ارزش های انقلاب و برگـرداندن قـطار انقلاب به مسیر اصلی خودش مفتخر بود ؛ فتنه گران و اصحاب جلبکیــن انان ، همزمـان با روی کار امـدن دولتی نزدیـک به تفـکرات هاشـمی رفسنجـانی و خاتمی ، فرصت را غنیمت شمرده اند تا با ایجاد موج رسانه ای کاذب ، سران فتنه و همــراهان آنان را بـدون ابـراز عذرخواهی از ملت بزرگ ایران و رهبری عزیز از بند مجازات نظام اسلامی رهایی بخشیده و تلاش در زنده کردن یاد و خاطره انان و ایجاد پروژه مظلوم نمایی  برای این افراد دارند. نگاهی به صفحات روزنامه ها و سایت های دوم خردادی و بعضا حامی فتنه ۸۸ به خوبی گواهی بر این  مدعاست.

 

به نظر هنوز نیز بعد از ۴ سال عده ای از این نکته به عمد ویا بصورت خوشبینــانه بصورت سهـوی غفلت می ورزند و این غفلــت و پرداختن به مسـائل حاشیه ای همان شد که جریان هاشمی رفسنجانی که در سال ۸۸ با اختلاف فاحش شکست خورد ، در ۴ سال بعد دوباره پیروز انتخابات میشود…

 

خبرگزاری فارس ، روزنامه کیهان و جبهه پایداری که به خوبی جریان موهـوم و خیالی انحرافی را توانستند در ذهن همگان و به ویژه قشر متدین و مومن حزب اللهی  پیاده کنند ، امروز اگر توان دارند و بصیرت شان یاری میکند جلوی این انحراف بزرگ را با اخبار و تحلیل های خود بگیرند وسکوت نفرمایند ؛ آنهایی که به خیالشان با کوباندن مردان دولت دهم و افشاگری علیه انحرافات شان ، سعی در رای نیاوردن و رد صاحیت مردی از جنس احمدی نژاد شدند ولی خود بازنده این میدان شدند و بهای این اقدام نسنجیده انان این شد که گفتمان انقلابی اسلامی که در سال ۸۸ حدود ۲۵ میلیون رای داشت در سال ۹۲ توانست حدود ۴ میلیون را جذب کند.

 

در پایان گوشه ای از این اظهارات و مصاحبه ها را برای قضاوت درباره شرایط امروز کشور و تحرک بیگانگان و منافق صفتان جلب مینمایم ؛ لازم به ذکر است که این مطالب در سایت هایی درج شده اند که به راحتی در کشور فعالیت دارند و فیلتر شده نیستند :

 

سید محمد خاتمی :  قرار بود در عید غدیر این عزیــزان آزاد شوند نمی دانم چه اتفاقی افتاد ؛ امیدواریم که با تغییر رخ داده در مدیریت دولت و نیز با بودن آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد زیر نظر وزارت اطلاعات٬ این محدودیت ها هرچه زودتر برداشته شود.

 

یک سایت حامی فتنـه به نقل از صفحـه فیس بوک یک روزنامه نگار اصلاح طلب : دیشب منزل آقا صادق خرازی، آقای مهندس جهانگیری هم تشریف آورده بودند، یکی از عزاداران که گویا از مشهد هم آمده بود به آقای جهانگیری گفت:« ما میرمان را از شما می خواهیم، کی مهندس موسوی آزاد می شود.» مهندس جهانگیری هم گفتند:« حتما، انشالله آزاد می شود، ما داریم تمام تلاش خودمان را می کنیم. انشالله به زودی…»

 

در آستانه هزارمین روز از حصر خانگی آقایان مهدی کروبی و میرحسین موسوی و خانم زهرا رهنورد ، آقای خاتمی به همراه همسرشان٬ به منزل خانم فاطمه کروبی رفتند که در این دیدار  دختران میرحسین موسوی و فرزندان مهدی کروبی نیز حضور داشتند. خانم کروبی در ابتدا در سخنانی به تشریح وضعیت جسمی آقای کروبی پرداخت و با ابراز نگرانی از وضعیت جسمی همسرش گفت : در دوران حبس آقای کروبی خود را ملزم کرده بودند که روزی ۲ ساعت در داخل منزل قدم بزنند٬ اما اکنون بیش از یک ماه است که درد پای ایشان باعث شده که آقای کروبی نتوانند راه بروند و تقریبا اکثر مواقع روی تخت خوابیده اند٬ مگر در مواردی که بخواهند به دستشویی و یا حمام بروند. خانم کروبی همچنین در ادامه از انتقال آقای کروبی به بیمارستان طی چند روز گذشته خبر داد و افزود : ۵ روز قبل ایشان را برای انجام چکاب و آزمایش به بیمارستان بردند. متاسفانه آقای کروبی به پوکی استخوان دچار شده اند. همچنین ایشان بدلیل شرایطی که در آن هستند٬ به آرتروز زانو مبتلا شده اند و دیسک کمر ایشان هم عود کرده است.”

 

علی مطهری – مصاحبه با فارس : تا زمانی که شما به آن ها آزادی ندهید که بیایند حرفشان را بزنند، این حرف ها همه باطل است. شما اجازه بدهید آن ها از خودشان دفاع کنند؛ موسوی، کروبی، هاشمی و خاتمی و دیگران حرفشان را بزنند تا مردم قضاوت کنند.

 

سید مهدی طباطبایی – استاد اخلاق : تقاضا دارم که بزرگان قوم در این ارتباط یک تصمیم جدیدی و قاطعی بگیرند و در شرایط فعلی تجدیدنظر کنند تا این موضوع از شرایط فعلی خارج شود. باید با عطوفت اسلامی و بر اساس اسلام عمل کنیم و ادامه شرایط فعلی از جمله حصر، مشکلات بیشتری ایجاد می کند. اتفاقاتی رخ داد و ما باید آن را مدیریت کنیم و نباید بگذاریم که بحران، ما را مدیریت کند.

 

محمدتقی کروبی در مصاحبه با سایت تدبیر ۲۴ (از سایت های حامی دولـت) : پدر، آقای روحانی را از گذشته دور می شناسند، ایشان سال ها در مجلس همکارشان بودند. پیروزی ایشان که به معنای احترام و تن دادن مجدد به رای مردم بود موجب خوشحالی پدر شد. لذا پدر روی کار آمدن این دولت را عنایت الهی خواند و اظهار امیدواری کرد که ایشان بتواند کشور را از شرایط سخت امروز خارج کند. پدرم به جد نگران وضع معیشتی مردم هستند و امیدوارند سیاست تعامل دولت بتواند کشور را از انزوای بین المللی خارج کند. اما در عین حال با عنایت به ساختار کشور از ابتدا فرمودند به دوستان بگوئید سطح توقع و انتظار جامعه را از ایشان و دولت شان بالا نبرند. ….

 

شنیده شده است عارف که در زمان انتخابات ریاست جمهوری بر ضرورت مشخص شدن وضعیت میر حسین موسوی، زهرا رهورد و مهدی کروبی سخن گفته بود، اخیرا تلاش هایی را در سطح رایزنی با برخی مقاقات مسئول برای حل این مشکل انجام داده است. وی اخیرا در دیدار با جبهه اصلاح طلبان نیز گفته که امیدوار است تا در آینده ای نزدیک خبرهای خوبی از رفع حصر شنیده شود.

 

میرمحمود موسوی، کارشناس عالی وزارت امور خارجه و برادر میرحسین موسوی در گفت و گو با روزنامه اعتماد در باره شرایط آقای موسوی گفت : در مجموع حال عمومی ایشان متوسط و حال روحی شان هم بسیار خوب است. طبق اطلاع ما تا هفته اخیر ملاقاتی برای رفع حصر با ایشان صورت نگرفته است و ایشان هم هیچ پیغامی در این مورد دریافت نکرده اند و بیرون هم نداده اند. برادر میرحسین همچنین در پاسخ به این سئوال که آقای پورمحمدی عنوان کرده اند که در شورای عالی امنیت ملی برای رفع حصر تصمیم هایی گرفته خواهد شد؛ آیا در جریان جزییات آن هستید؟ نیز به اختصار گفت: من هم خبر را در رسانه ها خواندم.

 

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با روزنامه شرق : دختران آقای موسوی هم باید بتوانند با رسانه ها حرف بزنند.

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان