تذکر غیرآیین نامه ای!

۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۶:۱۶ چاپ کد خبر: 2153

رهبر معظم انقلاب بارها به صراحت از فتنه ۸۸ و خیانت اصحاب فتنه به انقلاب و نظام یاد کرده اند. بنابراین چگونه می توان پذیرفت که با حضور برخی از فتنه گران در مسئولیت سرنوشت ساز کابینه رئیس جمهور محترم موافق باشند؟!

دیروز در اولین جلسه رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی آقای دکتر روحانی، برخی از نمایندگان محترم که در موافقت با کلیات برنامه و کابینه ایشان صحبت می کردند، روی این نکته تاکید می ورزیدند که رهبر معظم انقلاب حمایت از دولت رئیس جمهور محترم را ضروری دانسته و همگان را به آن سفارش و توصیه فرموده اند و نتیجه می گرفتند که لازمه اطاعت از رهبری و پیروی از توصیه ایشان، رای اعتماد همه نمایندگان به تمامی وزرای پیشنهادی رئیس جمهور محترم است!

 

در این که حضرت آقا به حمایت از دولت آقای دکتر روحانی توصیه فرموده اند جای کمترین تردیدی نیست و از این روی نه فقط نمایندگان محترم مجلس بلکه تمامی مردم و مسئولان نظام خود را موظف به حمایت از دولت و همکاری و همراهی با رئیس جمهور محترم می دانند و باز هم به سفارش رهبر معظم انقلاب این حمایت و همراهی مادام که ایشان «در پیمودن صراط مستقیمی که تاکنون در پیش داشته اند پایبند باشند... که به کمک الهی چنین خواهد بود انشاء الله» ادامه خواهد داشت.

 

اما نتیجه ای که برخی از نمایندگان محترم از این سفارش

 

- البته اکید- گرفته و دیروز در جریان رسیدگی به کلیات برنامه و بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی آقای دکتر روحانی به آن استناد کرده اند، با مقصود و نظر حضرت آقا تفاوت و زاویه ای قابل تامل دارد و از کم دقتی آقایان حکایت می کند. چرا که؛

 

۱- برداشت نمایندگان یاد شده به مفهوم آن است که رهبر معظم انقلاب وظیفه و رسالت قانونی مجلس شورای اسلامی در بررسی صلاحیت وزیران معرفی شده را غیرضروری دانسته اند! که این برداشت به اندازه ای بی پایه و اساس است که نیازی به توضیح ندارد و رهبر معظم انقلاب همواره بر ضرورت انجام این چرخه قانونی تاکید ورزیده اند.

 

۲- تاکید رهبر معظم انقلاب بر حمایت از دکتر روحانی و دولت ایشان بوده است که بخش اول این توصیه، یعنی حمایت از رئیس جمهور محترم از هم اکنون به عنوان یک وظیفه واجب الاطاعه است ولی «دولت» هنوز تشکیل نشده است و بدیهی است دولت ایشان که در پی کسب رأی اعتماد از مجلس تشکیل خواهد شد نیز بایستی مورد حمایت باشد که انشاءالله خواهد بود.

 

۳- پالایش فهرست وزیران پیشنهادی آقای دکتر روحانی از افرادی که به هر علت، شایستگی حضور در کابینه را ندارند، یکی از مؤثرترین و بزرگترین کمک مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور محترم است. آیا رفع کاستی ها و جلوگیری از ناراستی ها در کابینه پیشنهادی آقای روحانی، خدمت شایسته و در خور تقدیری به رئیس جمهور محترم نیست؟! به یقین برخی از حامیان تمامی وزرای پیشنهادی آقای روحانی در پی آن نیستند که از هم اکنون با خواست مردم که از سوی نمایندگان آنها در مجلس دنبال می شود، مقابله کنند؟!

 

۴- رهبر معظم انقلاب بارها به صراحت از فتنه ۸۸ و خیانت اصحاب فتنه به انقلاب و نظام یاد کرده اند. بنابراین چگونه می توان پذیرفت که با حضور برخی از فتنه گران در مسئولیت سرنوشت ساز کابینه رئیس جمهور محترم موافق باشند؟!

 

۵- رهبر معظم انقلاب در خطبه دوم نماز عید فطر می فرمایند «انشاءالله به زودی با انجام وظیفه ای که مجلس شورای اسلامی نسبت به انتخاب وزرای صالح خواهد کرد، دولت تشکیل خواهد شد.»

در بیانات ایشان؛ اولاً؛ بر «انجام وظیفه ای» که مجلس برعهده دارد تأکید شده ثانیاً؛ به دولتی اشاره کرده اند که بعداً تشکیل خواهد شد و ثالثاً؛ بر «انتخاب وزرای صالح» تأکید فرموده اند. آیا این تأکید، نمایندگان مردم را موظف نمی کند که از «صالح» بودن وزرای معرفی شده اطمینان حاصل کنند؟!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان