یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در تاریخ ۲۴ خرداد ۹۲ برگزار خواهد شد. در روزهای اخیر با انتخاباتی شدن بیش از پیش فضای کشور، افراد مختلفی از احتمال کاندیداتوری خود برای ریاست جمهوری، برنامه ها و اهدافشان سخن به میان آورده اند؛ مرور این اظهارات که در رسانه ها منتشر شده است، برای شناخت بیشتر کاندیداها لازم به نظر می رسد.

 

یک قطب انتخابات خواهم بود و شک نکنید که ستاره می شوم!

"حسن الله وردی نژاد" دبیر کل حزب اسلامی رفاه و عضو ارشد جبهه تحول گرایان ولایی اظهار داشت: مردم گسترده تر از گذشته با لبیک به فرمان مقام رهبری در انتخابات شرکت خواهند کرد. البته مدیر بودن بعضی از افراد نمی تواند اقبال مردمی را برای کسی فراهم نماید. ما در انتخاب احمدی نژاد دیدیم که گمنام ترین فرد پیروز انتخابات شد و دیدیم ملت توجهی به عنوان داشتن دیگر کاندیداها نداشتند.

وی گفت: من امروز اعلام می کنم، اگر بی مهری صورت نگیرد، بنده یک قطب انتخابات خواهم بود و شک نکنید که ستاره می شوم!.

 

هاشمی و کروبی اصلاح طلب بدلی هستند / نمی شود ۱۱میلیون تقلب صورت گیرد

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب اصلاح طلب مردم سالاری و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگویی شرایط اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده و حضور خاتمی در انتخابات را تشریح کرد.

- ما اصلاً اصلاح طلب اصلی و بدلی نداریم؛ اما اگر هم اصلاح طلب بدلی باشد آنهایی هستند که آقای احمدی نژاد را روی کار آوردند؛ یعنی کسانی که در سال ۸۴ اختلاف کردند و گفتند می خواهیم وزن کشی سیاسی کنیم یعنی مهرعلیزاده، معین، کروبی و هاشمی که به صورت جداگانه در انتخابات شرکت کردند.

- من از اول گفتم نمی شود یازده میلیون تقلب صورت گیرد اما تخلفات زیادی صورت گرفته و الان هم به این مسئله معتقدم و سه چهار بار هشدار دادم که در انتخابات بعدی تخلف می شود و جلوی این تخلفات را بگیرید.

- لذا من معتقدم که اصلاح طلبان نظام را قبول دارند در چهارچوب نظام فعالیت می کنند و قانون اساسی را می پذیرند و هر شعاری که ساختارشکنانه بوده و ضدیت با نظام و اصل جمهوری اسلامی داشته باشد حتماً با آن موضع و مرزبندی داریم.

 

میرکاظمی کاندیداتوری خود را تکذیب کرد

وزیر سابق نفت در واکنش به اعلام کاندیداتوری اش از سوی رسانه ها، گفت: من هیچ گاه اعلام کاندیداتوری نکرده ام و علاقه ای ندارم که وارد این عرصه شوم.

 

وعده حامیان مشایی برای فتح خیبر!

شواهد از افزایش تحرکات جریان انحرافی برای معرفی اسفندیار رحیم مشایی به عنوان گزینه حداکثری این جریان در روزهای آینده حکایت دارد.

افزایش فعالیت این جریان در رسانه های مجازی شاهد دیگری بر افزایش فعالیت های رسانه ای این جریان است. 
در طرح جدید این جریان تلاش می شود تا اسفندیار رحیم مشایی همپای شهدای ماندگاری چون شهید بهشتی و شهید رجایی نام برده شود. در بخشی از پوستر تبلیغاتی این جریان شعار «پیش به سوی خیبر» بزرگنمایی شده است که در این شعار خیبر استعاره ای از انتخابات است.
 
 
لاریجانی تاکنون احساس تکلیف نکرده

کاظم جلالی رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:

بنده مطلعم که فشار بر آقای لاریجانی برای حضور در انتخابات بسیار زیاد است و درخواست هایی از سوی علما، شخصیت ها و چهره های سیاسی و تشکل های مردمی از وی می شود.

وی افزود: تا این ساعت که من با شما گفتگو می کنم آقای لاریجانی در مقابل این فشارها جواب منفی داده و اعلام کرده که من هیچ تکلیفی را برای حضور در انتخابات احساس نمی کنم.

وی گفت: آقای ابوترابی و باهنر هم از اعضای فراکسیون هستند اما در مورد کاندیداتوری خودشان به تشخیص تشکل های خارج از مجلسشان تصمیم گرفتند تا در انتخابات حضور یابند.

 

همه سلایق در دولت من حضور دارند/ به زودی معاون اول خود را معرفی می کنم

محمد سعیدی کیا، مهندس ۶۶ ساله ای که در عموم دولت های ۳۴ سال گذشته سمت وزارت داشته و جالب آنکه خودش معتقد است در دولت های دوم رؤسای جمهور، تحمل نشده است.
سعیدی کیا عزم خود را برای حضور تا لحظه آخر انتخابات ریاست جمهوری جزم کرده است و به گفته خود حاضر نیست به نفع هیچ کس کنار بکشد.

وی در نخستین نشست انتخاباتی خود گفت: من تا اکنون در طول این ۳۴ سال حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ حکم گرفته ام که هیچ شائبه ای در این حکم ها شکل نگرفته است. تضمین آینده، نگاه به گذشته است.

مواضع دولت بر اساس برنامه ریزی تهیه شده است و ضمانت تحقق آن عملکرد گذشته من است. من از همه سلایق وفادار به نظام و نخبگان استفاده می کنم و معتقدم در هر تصمیم گیری باید با مخاطبان آن حوزه مشورت کرد. من از مشارکت افکار مردم در هر حوزه ای استفاده می کنم

سعیدی کیا با بیان اینکه شعار انتخاباتی من آرامش و انسجام ملی، همکاری جهانی در دولت انقلاب اسلامی است، گفت: این دولت معتقد است خط مشی اساس و اداره کشور باید بر اساس انقلاب و جمهوری اسلامی و پیرو ولایت فقیه و طرفدار مردم باشد.

سعیدی کیا همچنین در رابطه با نقاط قوت و ضعف دولت فعلی گفت: نقطه قوت این دولت شناخت کشور و سفرهای استانی بوده است. البته می شد موثرتر واقع شود.
وی افزود: نقطه ضعف این دولت نیز بی توجهی به برنامه است و این دولت به برنامه ریزی اعتقاد خاصی ندارد که نمونه اش تغییر شکل سازمان مدیریت بوده است. در دولت آینده باید این سازمان احیا شود.

سعیدی کیا ادامه داد: من در ۴ دولت کار کردم و در این سال ها هیچ شائبه ای در مورد افراد زیردستم به وجود نیامد و تضمین آینده من که جریان انحرافی در دولت به وجود نیاید همین گذشته من است.

 

حسن روحانی: حذف رقیب و منتقد اشتباه است

حسن روحانی در حال آماده کردن خود برای ورود به صحنه انتخابات است. او خود را شخصیتی فراجناحی و معتدل می داند. وی درباره فعالیت های انتخاباتی و اهداف خود گفته است:

اگر احساس کنم که می توانم مشکلات کشور را حل کنم در انتخابات حضور پیدا می کنم. بر سر راه تحقق عملکرد فراجناحی دو مانع بزرگ وجود دارد؛ یکی تفکر حذفی است و دیگری میدانداری افراطیون دوجناح. در واقع برخی فکر می کنند می شود جناح مقابل را حذف کرد. این تفکر بسیار خطرناک و از نظر من کاملا نادرست است. حذف رقیب حتی اگر امکان پذیر باشد -که از نظر من نیست- به نفع کشور نخواهد بود. رقیب و منتقد خوب در عالم سیاست نعمت بزرگی است چرا که اگر رقیب نداشته باشیم نمی توانیم سیاست های خود را سالم به پیش ببریم

افراطیون همیشه و در همه وقت مانع کار درست بوده اند. ممکن است طرف مقابل ایرادی داشته باشد. افراطیون بلافاصله آن را تبدیل به کفر و خیانت و بریدگی و وابستگی به خارج می کنند در حالی که تند قضاوت کردن، متهم کردن طرف مقابل، نکات مثبت را فراموش کردن و نقاط منفی را بزرگ جلوه دادن نه اخلاقی است و نه داخل قواعد سیاسی می گنجد.

من «تعویض های اتوبوسی» را اصلا نمی پسندم و عمیقا اعتقاد دارم دولتی می تواند موفق باشد که شایسته سالار باشد. اشکال ندارد در راس دولت فردی از یک جناح خاص باشد اما حتما باید اندیشه اش فراجناحی و معطوف به اداره کشور باشد و از همه افرادی که اهل فکر و نظرند استفاده کند

 

من از طیف هاشمی نیستم / مشائی و خاتمی تایید صلاحیت نمی شوند

حجت الاسلام علی فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات و رئیس جبهه اصولگرایان مترقی رسما کاندیداتوری خود را اعلام کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به تبیین برنامه های خود پرداخت و گفت: یکی از شعارهای ما این بوده که می خواهیم یک کشور پیشرفته اسلامی داشته باشیم که الگوی دیگر کشورها باشد و سایر کشورها را با خودمان متحد کنیم و جلوی آمریکا و اروپا بایستیم.
-در رابطه با مفاسد اقتصادی نیز در زمان وزارتم مبارزات زیادی داشتیم اما اعلام نمی کردیم و علتش این بود که بر اساس نظر سنجی ها ۷۵ درصد مردم نسبت به دولت ناراضی و بی اعتماد می شدند.

-برخی آقایان برای اینکه ما مطرح نشویم می گویند وی از طیف هاشمی است، طیف هاشمی یعنی چه، چرا این حرف ها را می زنند، من از طیف هاشمی نیستم.
-ما کارهای زیادی در آن دوره انجام دادیم و بیشترین مبازره را با برخی مسائل داشتیم و حتی با فائزه برخورد کردیم.
-در دوران تصدی گری ام در وزارت اطلاعات، هر روز با صدا و سیما دعوا داشتیم و به آقای لاریجانی می گفتیم شما ذائقه مردم را عوض می کنید و آنها را پای ماهواره می نشانید.

 

۶ هزار میلیارد تومان بیت المال برگرداندیم

حجت الاسلام پورمحمدی درخصوص انتخابات ریاست جمهوری گفت: نه کسی می تواند جلوی انجام انتخابات در کشور را بگیرد و نه کسی قدرت دارد نتیجه آرا را تغییر دهد. مطمئنا در کشور ما آرا وابسته به صندوق است و هر آنچه که در صندوق است بدون تغییر اعلام خواهد شد. من فکر می کنم که الان صندوق ناموس کشور ماست و نظام نه به کسی اجازه تعرض به صندوق را خواهد داد و نه به آرای مردم.

امسال بزرگترین پرونده ها کنترل بانک ها بود. به نظر من امسال سال بسیار موفق و برجسته ای در ساماندهی به بانک ها بود. یک سری از بانک های خصوصی، صندوق های تعاون اعتبار، موسسات مالی اعتباری، قرض الحسنه ها را که نظام پولی و مالی ما را به هم ریخته بودند در سطح وسیعی کنترل کردیم. به بانک مرکزی فشار آوردیم. شاید ظرف ۱۵ روز آخر سال ۴ – ۵ هیات مدیره بانک ها آمدند پیش من و از ما مهلت می خواستند اما ما کارمان را به طور جدی دنبال می کنیم.

امسال به طور میانگین ۶ هزار میلیارد تومان بیت المال برگرداندیم در حوزه های مختلف. اینها شامل معاملاتی می شود که باطل کردیم، زمین هایی بوده که بازگرداندیم.

 

هاشمی: بعد از دیدار با رهبر انقلاب درباره کاندیداتوری ام اظهارنظر می کنم

هفت تن از نمایندگان مجلس با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

هاشمی رفسنجانی نیز در این دیدار طی سخنان کوتاهی گفته است: بنده در آینده خدمت مقام معظم رهبری خواهم رسید و پس از آن بیشتر در خصوص انتخابات صحبت خواهم کرد.

 

آنچه که ملاک عمل است، رأی آحاد مردم است

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی در حرم مطهر امام رضا علیه السّلام فرمودند: این جور نیست که کسی بیاید نسبت بدهد که رهبری نظرش به فلان است، به بهمان نیست. اگر چنین نسبتی داده شد، این نسبت درست نیست. البته این روزها با این وسائل عجیبِ رسانه ایِ کنونی ــ این پیامک ها و امثال اینها ــ متأسفانه حرفهای گوناگون، نسبت های گوناگون به اشخاص گوناگون، رواج دارد.

... "نگاه کنید، تشخیص بدهید، اصلح را بشناسید و برای ادای تکلیف، اسم او را به صندوق رأی بیندازید. البته هرکسی ویا فعالان سیاسی می توانند دیگران را هم با نظر خودشان هم رأی کنند ــ این اشکالی ندارد ــ اما از حقیر کسی چیزی در این زمینه نخواهد شنید. درعین حال مردم می توانند به همدیگر بگویند، سفارش کنند، تأکید کنند، توصیه کنند، یکدیگر را توجیه کنند و به هم کمک کنند برای شناخت اصلح. به هرحال آنچه که ملاک عمل است، رأی آحاد مردم است".

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان