امام خمینی (ره): من یک انقلابی نیستم

۱۳۹۲/۰۱/۰۳ ۲۱:۰۰ چاپ کد خبر: 2272

امام خمینی (ره): و اما اشتباهی که ما کردیم این بود که به طور انقلابی عمل نکردیم و مهلت دادیم به این قشر فاسد، و دولت انقلابی و ارتش انقلابی و پاسداران انقلابی، هیچ یک از اینها عمل انقلابی نکرده اند و انقلابی نبوده اند.

 
اگر ما از اول که رژیم فاسد را شکستیم و این سد بسیار فاسد را خراب کردیم، به طور انقلابی عمل کرده بودیم، قلم تمام مطبوعات را شکسته بودیم و تمام مجلات فاسد و مطبوعات فاسد را تعطیل کرده بودیم، و رئسای آنها را به محاکمه کشیده بودیم، و حزب های فاسد را ممنوع اعلام کرده بودیم، و رئسای آنها را به سزای خودشان رسانده بودیم، و چوبه های دار را در میدان های بزرگ برپا کرده بودیم و مسفدین و فاسدین را درو کرده بودیم، این زحمت ها پیش نمی آمد.
 
 
من از پیشگاه خدای متعال و از پیشگاه ملت عزیز، عذر می خواهم، خطای خودمان را عذر می خواهم. 
 
ما مردم انقلابی نبودیم، دولت ما انقلابی نیست، ارتش ما انقلابی نیست، ژاندارمری ما انقلابی نیست، شهربانی ما انقلابی نیست، پاسداران ما هم انقلابی نیستند؛ من هم انقلابی نیستم.
 
 
اگر ما انقلابی بودیم، اجازه نمی دادیم اینها اظهار وجود کنند. تمام احزاب را ممنوع اعلام می کردیم، تمام جبهه ها را ممنون اعلام می کردیم.
 
 
یک حزب و آن «حزب الله» حزب مستضعفین و من توبه می کنم از این اشتباهی که کردم، و من اعلام می کنم به این قشرهای فاسد در سرتاسر ایران که اگر سرجای خودشان ننشیند، ما به طور انقلابی با آنها عمل می کنیم.
 
صحیفه امام، جلد ۹، صفحه ۲۸۱
 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان