پرستار یا پاسدار اسلام

۱۳۹۱/۱۲/۲۷ ۲۰:۵۴ چاپ کد خبر: 2278

بعضی واژه‏ها معانی متفاوتی را شامل می شوند. گاهی حتی یک واژه دو  معنی متضاد را پوشش می دهد. فرهنگ لغت فارسی هشت دسته مترادف را برای واژه پرستار عنوان می‏کند. یکی از آنها که اتفاقا از آخرین معانی پرستار است زنی است که از بیماران مراقبت می کند و یکی از این هشت دسته نیز پاسدار، حافظ و حارث است...

 

 

به سبب شخصیت چند وجهی بزرگان، زندگی ایشان از جهات مختلفی قابل بررسی ‏است. این چندبعدی بودن در زندگی اهل بیت و ائمه معصومین علیهم السلام به مراتب بیشتر به چشم می‏خورد. گاهی بعضی ابعاد چنان برجسته می‏شوند که عوام ناخواسته، از جهات دیگر باز می‏مانند.

 

مثال بارز این موضوع جایی‏ست که همگان چنان درگیر مظلومیت و تشنگی و شرایط روحی و جسمی شهدای کربلا و در صدر آنها امام حسین علیه‏السلام می‏شوند که جنبه‏های حیاتی‏تر و اثرگذارتر انقلاب آن حضرت را از خاطر می‏برند و اگر نبوده و نباشند برخی خواص با بصیرت که از اصالت عاشورا سخن برانند، چه بسا تا امروز اصل انقلاب سرخ امام به فراموشی زردی سپرده شده بود! زینب کبری سلام‏الله علیها نیز از جمله بزرگواران حاضر و ناظر در کربلا هستند که حتی در این عصر و در جمع شیعیان خود مورد جفا واقع شدند!

 

هرساله آن چنان از رنجی که برآن حضرت رفته و داغی که بر دل ایشان نشسته با سوز وگذاز سخن رانده می‏شود که مردم از شهامت و شجاعت و رسالت ایشان غافل می‏شوند. نتیجه آن می‏شود که در نهایت تاسف برخی از عوام حضرت را با لقب زینب زارکه همیشه داغ و سختی دیده است خطاب می‏کنند!! و از حضرت(س) در نهایت پرستاری از امام زمان و برادرزاده‏ی بیمارشان(ع) وکودکان و زنان همراه در خاطره‏ها حک می‏شود!

 

حال آنکه حضرت رسالتی عظیم‏تر از مراقبت و حفاظت زنان و کودکان داشتند که پاسداری و حفاظت از واقعیت دین اسلام یعنی همان حقیقتی که از خون سرخ برادر شهیدشان جوانه زده بود...

 

روز ولادت حضرت زینب سلام‏الله ‏علیها به حق روز پرستار نامگذاری شده است، شاید بواسطه‏ی آنکه حضرت زنی‏ست که وظیفه‏ی خطیر مراقبت از حجت زمان خود در بستر بیماری را دارد و به این جهت که حضرت در تمام روزهای پس از عاشورا، در کوفه و شام و در تمام روزهای حیات خود پس از آن پرستار اسلام، پرستار انقلاب امام حسین(ع) و پاسدار و حافظ اسلام ناب محمدی بوده‏اند. به این ترتیب شاید روز پرستار روز بسیاری از زنان انقلابی و جهادگر ایران زمین باشد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان