به گزارش لنگرنیوز، دکتر اکرم رحمانی، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در جشن میلاد کوثر که امروز(20 فروردین) در مسجد جامع شهرستان لنگرود برگزار شد، گفت: خداوند ساختمان وجودی انسان را از میان چهار عنصر آتش، باد، آب و خاک، پایین ترین درجه را برگزید.



وی با بیان اینکه جسم انسان از خاک که پایین ترین طبقه از میان عناصر چهارگانه است تشکیل شده، افزود: خداوند از روح خود در این کالبد دمیده و قوه عقل، سخن گفتن، ناطقه بودن و دمیدن روح الهی از ویژگی هایی است که باعث شده انسان دارای شرافت و کرامت شود.



دکتر رحمانی با تاکید بر اینکه انسان در نزد پروردگار از ارزش بالایی برخوردار است، تصریح کرد: در طول تاریخ بشریت نیز انسان هایی متولد شدند که مایه فخر و مباهات بشر است.



استادیار دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه نطفه پاک حضرت زهرا(سلام الله علیه) بعد ازچهل روز عبادت خالصانه صورت گرفت، افزود: وجود پربرکت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در اوج جاهلیت عربستان که نداشتن فرزند پسر را ابتر می دانستند، متولد شده است.



وی با اشاره به سوره مبارکه کوثر و عطا شدن «خیر کثیر» به پیامبر(صلی الله علیه و آله) در این سوره، خاطرنشان کرد: این خیر کثیر تا آخر زمان جاری و ساری است و حلقه پیوند شکوهمند رسالت و امامت نیز فاطمه زهرا(سلام الله علیها) است.



دکتر رحمانی، فاطمه زهرا(علیها السلام) را الگوی کاملی در سبک زندگی، همسرداری دانست و اذعان کرد: این الگو فقط بر زنان عم عصر ایشان اثر نداشته بلکه به تمام اعصار انتقال یافته و کوثر آفرینش شایسته چنین صفتی است.



وی با تاکید بر اینکه امروز بانوان در همه مراحل به خوبی درخشش دارنند، افزود: ما امروز افتخار می کنیم که بانوان جامعه اسلامی در عرصه های مختلف با رعایت حجاب و عفاف حضور دارند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان